אחד ממובילי מאבק הגיוס הסגיר עצמו למשטרה

מי שהמשטרה מסמנת כאחד המוחות המרכזיים מאחורי המאבק בגיוס החרדים הסגיר עצמו: דוד קרויס, בנו של "קמב"ץ העדה החרדית" יואליש קרויס, הודיע כי נמאס לו מהמרדף ויוכיח כי פעילותו חוקית

קרויץ "המשטרה רוצה אקשן" (חדשות 2)

אחרי חודשיים בהם חמק הממשטרה, היום (ראשון) הסגיר עצמו אחד מהפעילים הבולטים נגד גיוס חרדים. מדובר בדוד קרויס, בנו בן ה-21 של יואליש קרויס, מי שכונה "קמב"ץ העדה החרדית" - כך שהבן הוא כבר דור שני למאבק במדינת ישראל הציונית.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

קרויס הצעיר הוא מראשי ארגון "מרכז ההצלה" שנאבק בגזירת הגיוס. לפני שהסגיר עצמו אמר לחדשות 2 Online כי החליט לגשת למשטרה כדי להוכיח כי כל פעילותו חוקית. "רודפים אותי בגלל שם המשפחה שלי", אמר. "המשטרה רוצה אקשן בשביל התקשורת, אבל כל הפעילות היא חוקית ובהתייעצות עם עורכי דין. מתנכלים לנו כי אנו מפריעים להם למלא את היעדים של חוק הגיוס".

תומכיו של קרויץ, היום (חדשות 2)
תומכיו של קרויץ, היום (חדשות 2)

קרויס צעד למעצר כשהוא מלווה בכ-20 פעילים בארגון ומזקני שכונת מאה שערים, שהגיעו על מנת לתמוך בו. מאז הסגיר עצמו נחקר כבר מספר שעות במשטרה, אולם טרם הוחלט אם להשאירו במעצר ללילה. על פי הערכות, צפוי להתגבש נגד קרויס הליך פלילי ואולי אף יוגש כתב אישום - גם בדרג הפוליטי וגם במשטרה דיברו בחודשים האחרונים על נקיטת יד קשה נגד ההסתה ועידוד תקיפת חיילים בשכונות חרדיות.