הכדורגלן שנאזק טוטו תמוז טוען: "לא תקפתי ולא קיללתי"

כדורגלן הפועל ת"א, שנעצר ונאזק בעקבות העימות האלים עם השוטרים בסוף המשחק, טוען כי רק ניסה לבקש שלא יעצרו את בן דודו

טוטו תמוז במהומות בסוף המשחק של הפועל תל אביב
טוטו תמוז במהומות בסוף המשחק של הפועל תל אביב | צילום: נחום נפשי

שעות לאחר הקטטה בסוף המשחק, הכדורגלן שנעצר ושוחרר מדבר: טוטו תמוז, חלוץ קבוצת הפועל תל אביב, הובל אמש (שבת) באזיקים על ידי שוטרי יס"מ בתום המשחק בין הפועל ת"א להפועל אשקלון. היום (ראשון) טען תמוז: "לא תקפתי ולא קיללתי", ואנשי הפועל ת"א מתלוננים שגררו את תמוז אזוק כאחרון העבריינים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

כדורגלני הפועל ת"א טוטו תמוז ואוראל דגני עדיין נסערים מאירועי המשחק אתמול באצטדיון המושבה בפתח תקווה, בסופם תמוז נעצר והובל באזיקים בטרם שוחרר, ואוראל דגני התעמת פיזית עם השוטרים. השניים צפויים להיות מזומנים לחקירה.

אוראל דגני והשוטרים בתום המשחק
אוראל דגני והשוטרים בתום המשחק | צילום: באדיבות ONE

תמוז סיפר לאנשי הפועל ת"א: "לא תקפתי ולא קיללתי. ראיתי את השוטרים ניגשים לעבר בן-דוד שלי שישב ביציע. לא היתה סיבה לעצור אותו כי הוא לא זרק שום בקבוק. ניגשתי לשוטרים ואמרתי להם שזה בן דוד שלי ושיעזבו אותו, והותקפתי. לא קיללתי, אמרתי לשוטרים 'מי אתם בכלל? זה בן דוד שלי'".

מנגד, מהמשטרה טוענים כי "עוד לא קרה דבר כזה - ששחקנים יתקפו שוטרים, אלה שוטרי יס"מ שנמצאים שם כדי להגן על השחקנים והשופטים". עוד נמסר כי "תמוז קילל את השוטרים בצורה גסה מאוד, קללות שלא ניתן לחזור עליהן, ומשך בחולצותיהם. מבחינתנו מי שתוקף שוטרים בצורה כזאת, הוא לא כדורגלן באותו הרגע, הוא עובר עבירה פלילית לכל".

לטענת המשטרה, בן דודו של תמוז זרק בקבוק מים גדול לעבר שחקני הקבוצה היריבה הפועל אשקלון. תמוז עצמו, על פי המשטרה, החל להתעמת עם השוטרים תוך קללות גסות לעברם ומשיכת חולצתם - ולכן השוטרים נאלצו לעצור את תמוז. תוך כדי הניסיונות להוביל אותו מחוץ למגרש הגיע שחקן נוסף - אוראל דגני - ואיש צוות מהפועל תל אביב, הפיזיותרפיסט של הקבוצה רמי אינגל: לטענת המשטרה דגני ואינגל החלו אף הם להכות את השוטרים.

טוטו תמוז, ארכיון
טוטו תמוז, ארכיון | צילום: רויטרס

"הופעל שיקול דעת מקצועי בפרשת תמוז"

דוברת המשטרה מירב לפידות אמרה הבוקר בריאיון לגלי צה"ל כי "טוטו תמוז הוא שחקן של הליגה העליונה, אבל ברגע שאדם כזה מגיע ופצח בסדרת קללות שמביישת כל אדם באשר הוא אדם, לא רק אלימות מילולית כנגד השוטרים אלא גם אלימות פיזית - אז אזקו אותו. בהחלט הופעל שיקול דעת מקצועי, ולכן הוחלט על שחרורו".

כשנשאלה האם המשטרה תמליץ על כתב אישום נגד תמוז השיבה: "נמשיך את ההליך החקירתי ואז נבחן את צעדינו". היא גם הדגישה כי "השוטרים הם שהפרידו בין תמוז לאוהדים, לכן אי אפשר לבוא בטענות לשוטרים - תתנו לשוטרים לעשות את עבודתם נאמנה".

לפידות הוסיפה כי "המשטרה פרוסה שם כדי להגן על השחקנים והשופטים, כדי שלא תהיה גלישה של השחקנים למגרש הדשא. במקרה כזה שבו רואים שוטר מעכב מישהו, גם אם אתה חושב שהוא נקי כפים, אין מקום להתערב בסיטואציה. זו הסמכות של השוטר".

האדומים סיימו את המשחק בתיקו 0:0 עם היריבה לתחתית, וכעת הם לא תלויים בעצמם במשחק האחרון של העונה במחזור הבא. במחזור האחרון הפועל חייבת לנצח את הפועל רעננה, אך גם במצב זה ההישארות בליגה לא בטוחה, והיא תזדקק לאובדן נקודות של הפועל אשקלון שתשחק בבית נגד קרית שמונה.