חקירות רה"מ: הקרב על דעת הקהל

במפלגת השלטון נערכים למפגן תמיכה נוסף בנתניהו, שטרם הודיע האם ינאם באירוע שייערך ביום רביעי בגני התערוכה. בליכוד מגדירים את הפגנת התמיכה ברה"מ כמוצלחת ו"מצופפים שורות"

נתניהו בישיבת סיעת הליכוד, ארכיון (פלאש 90 - מרים אלסטר)

החקירות המסתעפות מעסיקות לא רק את ראש הממשלה בנימין נתניהו אלא גם את הציבור: על פי ניתוח השיח ברשתות החברתיות, לנתניהו יש פי 3 אזכורים מביום רגיל, ו-80% מהשיח עוסק סביב החקירות. לפי נתוני חברת ויגו שמפלגת את השיח ברשתות, רוב הגולשים – 55% - טוענים גם בימים האחרונים שנתניהו חף מפשע ומנגד 45% חושבים שהוא אשם.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

איך הנתונים הללו משתווים ל"יום רגיל"? בממוצע שנתי זוכה נתניהו ל-70-75% אחוזי תמיכה ברשת. רביב טל, מנכ"ל חברת ויגו, מסביר: "מדובר כאן על ירידה מסוימת, קצת קשה לאפיין אותה -  בין אם מדובר בירידה בקרב ציבור ימני שהפסיק לתמוך בו או דווקא ירידה שקשורה לאירוע הספציפי".

במפלגת השלטון מיהרו שרים וח"כים רבים לפרסם הודעות תמיכה בנתניהו: חלקם חוששים שהפריימריז מעבר לפינה ודואגים להיתפס כמי שנתנו יד לנפילת שלטון נתניהו או שלטון הליכוד.

מתח רב מתחת לפני השטח (יונתן סינדל, flash90)
מתח רב מתחת לפני השטח (יונתן סינדל, flash90)

יממה לאחר מפגן התמיכה בנתניהו בפתח תקווה, שהתקיים מול הפגנת המחאה והוגדר כמוצלח מבחינת הליכוד, במפלגה רוצים לעבור ממגננה למתקפה: בכירי המפלגה מתכננים אירוע תמיכה בנתניהו, שייערך ביום רביעי בגני התערוכה בתל אביב.

לאירוע הוזמנו שרים, ח"כים וגם ראש הממשלה - שעדיין לא הודיע אם יישא דברים. ההזמנות הופצו בקבוצות הוואטסאפ של המפלגה. במקביל, משמרת המחאה למען נתניהו והליכוד תימשך בפתח תקווה: הליכוד מלוכד אך תחת לפני השטח המתח רב.