איש המיסתורין בחקירות נתניהו: מי אתה ג'יימס פאקר?

נדמה שעד לפני חודשים ספורים מעטים מאוד בישראל הכירו מיליארדר אוסטרלי בשם ג'יימס פאקר - פרט לבני משפחת נתניהו

אוסטרליה, יבשת רחוקה, נינוחה ונטולת מלחמות. כזו שלא מגיעה בדרך כלל לכותרות הסוערות אצלנו. אבל בחודשים האחרונים פתאום אנחנו שומעים עליה יותר ויותר, בהקשר מפתיע. מתברר שדמות מפתח בחקירה של ראש הממשלה שלנו הוא אדם שלא שמענו עליו לפני כן כאן בישראל, אבל הוא אחד האנשים הכי מפורסמים וחזקים באוסטרליה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"ג'יימס פאקר הוא מיליארדר, אחד מהאנשים העשירים באוסטרליה. אולי לא שמעתם עליו בישראל עד עכשיו, אבל כולם מכירים את ג'יימס פאקר באוסטרליה", אומר ניק קסנופון, סנאטור באוסטרליה. "משפחת פאקר זה שם גדול, תמיד הייתה להם גישה לפוליטיקאים הבכירים באוסטרליה, הם יודעים מה הם רוצים והם משיגים את מה שהם רוצים", הוסיף. פול ברי הביוגרף של משפחת פאקר.

ג'יימס דאגלס פאקר הוא דור שלישי בשושלת הכי מפורסמת באוסטרליה, ששלטה במשך שנים דרך מונופול על שוק התקשורת ביבשת. מהרגע שנולד, היה הילד ג'יימי תחת זכוכית מגדלת של הציבור האוסטרלית. ובצילו הכבד של האבא הדומיננטי והשנוי במחלוקת. לאחר מותו של אביו, החליט ג'יימס לצאת לדרך חדשה ולהוכיח לעולם שהוא יכול להצליח גם בזכות עצמו. אז הוא מכר את עסקי התקשורת והקים אימפריה חדשה - הפעם בתחום ההימורים.

ההצלחה האדירה של חברת ההימורים שלו, ששווה היום לפי ההערכות כשלושה מיליארד דולר, נתנה לו את החותמת שהוא תמיד חיפש. העובדה שפקר משווה את עצמו לטייקונים אחרים ונמצא בתחרות אגו תמידית איתם, היא אולי גם אחת הסיבות לדרך שבה הוא מצא לפתע עניין דווקא אצלינו - בישראל.

באמצעות ארנון מילצ'ן, חברו ושותפו העסקי, נוצר גם הקשר עם משפחת נתניהו, קשר שנחקר כיום במשטרה, במסגרת תיק 1000. לפי החשדות שפרסם רביב דרוקר, הנדל"ן של פאקר ברחבי העולם, אם זה ברויאל ביץ' בתל אביב, בניו יורק, קולורדו, או קיסריה, בתים אלו שימשו את בנו של נתניהו, יאיר בחופשות, ואף את ראש הממשלה עצמו בפגישות.

פרשה נוספת שנבדקת קשורה לכרטיסים בשווי אלפי שקלים שנתן פאקר במתנה לאשת ראש הממשלה ולראש המוסד יוסי כהן, להופעה של הזמרת שהייתה בתקופה הייתה ארוסתו - מריה קארי. הזוגיות שלו ושל קארי גרמה לו להיחשף בניגוד לרצונו של האיש.

היום, כשהוא בן 49, פאקר לא מפסיק לייצר כותרות משונות, בכל התחומים. ידיעה אחת שהפתיעה את האוסטרלים במיוחד, הייתה זו שחשף גיא פלג, על כך שפאקר שקל לקנות לאחרונה את ידיעות אחרונות מנוני מוזס, עסקה שתווכה על ידי ראש הממשלה - נתניהו.

אחת ההשערות בנוגע למניעים של פאקר להתחבב כל כך על הפוליטיקאי הבכיר ביותר שלנו, היא שהוא רוצה לזכות במעמד של תושב קבע ולזכות בהקלות משמעותיות במס, כפי שעשה ארנון מילצ'ן לפניו. מכיוון שאיננו יהודי, הוא יזדקק לעזרת הרגולציה.