מסתמן: הארכות מעצר בתיק 3000‎‏

בעקבות עדותו של עד המדינה בפרשת הצוללות מיקי גנור, הבוקר עוכבו לחקירה שישה חשודים, בהם מפקד חיל הים לשעבר אליעזר מרום וכן גם בכיר לשעבר במשרד ראש הממשלה

מעצרם של חלק מהמעוכבים יוארך (רויטרס)

אחרי שהמשטרה עיכבה הבוקר (ראשון) לחקירה שישה חשודים בפרשת כלי השיט והצוללות (תיק 3000) בעקבות עדותו של עד המדינה מיקי גנור, היא צפויה לבקש להאריך את מעצרם של ארבעה מהמעוכבים. בין העצורים ישנם חשודים שכבר נחקרו במסגרת הפרשה - ובראשם מפקד חיל הים לשעבר, האלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום, שכבר נעצר בעבר ונחקר בפרשה. עם זאת, מרום לא יובא לדיון בהארכת מעצרו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בין החשודים שעוכבו נמצאים גם שני יועצי תקשורת ותא"ל במיל' וכן בכיר לשעבר שכיהן במשרד ראש הממשלה. שמו של הבכיר טרם הותר לפרסום, אך מעורבותו בפרשה נחשפה לראשונה בחדשות 2. לפני מספר שבועות טען הבכיר, בשיחה עם חדשות 2: "אין לי כל קשר לפרשה".

בין המעוכבים, אליעזר (צ'ייני) מרום (פלאש 90/ משה שי)
בין המעוכבים, אליעזר (צ'ייני) מרום (פלאש 90/ משה שי)

הבכיר נחשב למקורב לעד המדינה מיקי גנור ולאחד החשודים המרכזיים בפרשה, אבריאל בר יוסף, שהיה בעבר סגן ראש המל"ל. "אני לא מכחיש את החברות שלי עם גנור ובר יוסף, זו עובדה ידועה", הצהיר הבכיר, חברו הקרוב של גנור, שהדגיש כי הוא אינו מעורב בפרשה.

חוקרי היחידה לפשיעה כלכלית הגיעו לבתיהם של החשודים ועיכבו אותם: זימונם מחדש של החשודים שנחקרו בעבר הוא פועל יוצא של עדותו של מיקי גנור, עד המדינה בפרשה. במהלך היום יוחלט מי מהם ייעצר ויובא לבית המשפט: בקרוב צפוי להתחיל שלב העימותים בחדר החקירות, בו יעומתו חלק מהחשודים בפרשה עם העדויות והחומרים שמסר עד המדינה.

עד המדינה, מיקי גנור (אילן אסייג)
עד המדינה, מיקי גנור (אילן אסייג)

בשבוע שעבר פרסם לראשונה כתבנו גיא פלג כי עד המדינה מיקי גנור הועבר לדירת מסתור של המשטרה. לחדשות 2 נודע כי המעבר נעשה עקב חשש לשלומו של גנור. במשטרה סירבו להגיב בנושא, ומסרו כי הם "לא מתייחסים לענייני ביטחון".