פרסום ראשון: בכיר בגיוס החרדים מאוים - "נקמה"

מעטפת נפץ נשלחה לקצין האחראי לגיוס בני ישיבות חרדים לצה"ל. כוחות משטרה שהוזעקו למקום סגרו את הרחוב לתנועה, ווידאו שהמעטפה אינה מכילה חומרים מסוכנים והעבירו אותה לבדיקה על מנת לגלות מי שלח אותה

מעטפת נפץ מדומה נשלחה כאיום לבכיר בגיוס החרדים

פרסום ראשון: מעטפת נפץ מדומה נשלחה היום (שני) לבכיר בגיוס החרדים בירושלים. רעייתו של ראש מדור בני ישיבות, המתגורר בבית שמש, קיבלה מעטפה בדואר עליה נכתב "נקמה", וקצוות של חוטי חשמל יצאו ממנה. היא הזעיקה את המשטרה שבעזרת חבלן ווידאו שאין בה חומרים מסוכנים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

במשטרה סיפרו כי מדובר באיום חמור שנשלח לרב סרן יעקב ראשי, ראש מדור בני ישיבות. זו לא הפעם הראשונה שמאיימים על הקצין ומתנכלים לו על רקע תפקידו. במשטרת ירושלים מתייחסים לאירוע הזה כהסלמה ובחומרה יתרה, ופתחו בחקירה.

זירת האירוע בירושלים
זירת האירוע בירושלים

לאחר בדיקת המשטרה המעטפה הועברה לבדיקה במעבדה לזיהוי פלילי על מנת לנסות ולאתר מי שלח אותה: למקום הגיעו שוטרים וחבלן משטרה שסגר את הזירה.

מהמשטרה נמסר כי "בבדיקת חבלן לא אותרו ממצאים המעידים על מטען חבלה: המשטרה פתחה בחקירה ושוטרי הזיהוי הפלילי פועלים לאסוף ממצאים".

במשטרה הדגישו כי הם מתייחסים בחומרה רבה לאירוע, שעל פי החשד המניע הינו גיוס לובשי מדים: על כן הוטלה החקירה על היחידה לחקירת פשעים במרחב ציון.

פורום ארגוני ההצלה החרדיים פרסם הודעות גינוי לאירוע: "מדובר במעשה נבזי ומסוכן, שאיננו משקף כלל את המאבק החוקי, הלגיטימי, הדמוקרטי והבלתי אלים של הציבור החרדי כנגד הגיוס. אין לנו ספק כי מי שעומד מאחוריו עשה זאת על מנת להכפיש המאבק של ציבור זה על זכותו להמשיך את דרכו ההיסטורית. בכוונתנו להמשיך במאבק בכל דרך בלתי אלימה - לרבות ליווי בחורי הישיבות והפגנות בלתי אלימות כנגד כל הגורמים הפועלים להקטנת ציבור הלומדים באמצעות גיוס, חילון החברה החרדית, והחרבת עולם התורה".