דקירת הנער ברחובות: המשטרה טוענת כי ביה"ס לא דיווח על הסכסוך

לאחר חשיפת חדשות 13 לפיה במשטרה ידעו על הסכסוך שהוביל לדקירתו של הנער בן ה-16 בתיכון בעיר אך לא טיפלו בה כראוי, כעת טוענים במשטרה כי המידע לא הועבר אליהם מגורמים בבית הספר ובעירייה - שממשיכים לטעון כי דיווחו

זמן צפייה: 01:08

לאחר חשיפת חדשות 13 כי בבית הספר, בעיריית רחובות וגם במשטרה ידעו על הסכסוך שהוביל לדקירתו ופציעתו באורח קשה של נער בן 16, במשטרה טוענים כי עיריית רחובות ובית הספר לא דיווחו, והודיעו כי גורמים שונים לחקירה בגין אי דיווח .

המשטרה הוציאה הודעה בה כתבה כי היא "זימנה את גורמי הרווחה הרלוונטים וגורמי החינוך אל משרדי הימ"ר, במסגרת חקירת החשד לאי דיווח למשטרה בדבר אירועים קודמים, בהקשר זה. ככל שגורמי הרווחה ימשיכו להימנע מהגעה למשטרה עפ"י הזימון, בכוונת חוקרי הימ"ר לעכבם בהתאם לצורכי החקירה ועפ"י הוראות החוק".

התיכון ברחובות בו הותקף תלמיד
התיכון ברחובות בו הותקף תלמיד

כמו כן, מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון ערך בירור עם קציניו שטענו כי לא קיבלו כל מידע על הנעשה בבית הספר. אלא שגורמים מקצועיים בעיריית רחובות מתעקשים "הועבר למשטרה דיווח לקצין ולשוטר". מידע זה הועבר גם היום למפקד משטרת רחובות סנ"צ דודי מירון שקיבל גם את שמות השוטרים שאליהם הועבר המידע. אלא שבמשטרה טוענים שהמידע שהועבר להם על ידי אותם גורמים היה על סחר בסמים בלבד בבית הספר.

זירת הדקירה ברחובות
זירת הדקירה ברחובות

כאמור אמש פורסם לראשונה כי גם הצוות החינוכי בבית הספר ידע על הסכסוך - וגם במשטרה הכירו אותו, אלא שהוא לא טופל כראוי.

הסכסוך החל לפני מספר ימים, כאשר קבוצת החשודים מצליחה להגיע לחבר של הקורבן ומנסים באיומים להגיע אל הקורבן עצמו. הנער מצליח להימלט, ודיווח מגיע גם אל הנהלת בית הספר וגם לגורמים מקצועיים אחרים. יתרה על כך, גורמים בעיריית רחובות פנו אל השוטרים בעיר ודיווחו להם על האירוע - אך במשטרה לא עשו כלום בנידון.

הנער הותקף לאחר שנערים רעולי פנים קפצו מעל גדר בית הספר בלי שהשומר הבחין בהם, וחיפשו אחריו. כמה מורים שהיו בחצר מיהרו להזהיר אותו, אך התוקפים הצליחו לזהות אותו ורדפו אחריו - עד שתפסו אותו ליד חדר המנהל ודקרו אותו פעמים רבות.

זירת הדקירה ברחובות
זירת הדקירה ברחובות

תלמיד בבית הספר שהיה עד לאירוע סיפר לחדשות 13: "יצאתי מהשיעור כי שמעתי צעקות, פתאום ראיתי אותו שוכב, דם על כל הרגליים שלו, הוא לא דיבר ולא זז". תלמיד אחר סיפר כי ברגעים שיצא מהשיעור התלמיד שנפגע כבר היה על המיטה ופונה לבית החולים.

הקורבן בן ה-16 עדיין מאושפז בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. מבית החולים נמסר היום כי מצבו מוסיף להיות קשה אך יציב, והוא מונשם ומורדם ומאושפז במחלקת הטיפול הנמרץ. בתוך כך, אמרה אמו של החשוד המרכזי בדקירה: "הוא ילד טוב, אבל הוא מסתובב עם אנשים שעושים שטויות. זה דור אבוד".