בעקבות דברי ח"כ פינדרוס: הרשות השופטת בתגובה חריגה

לאחר הפרסום בוואלה, לפיו חבר הכנסת מיהדות התורה אמר כי "החלום הוא לפוצץ את ביהמ"ש העליון", הרשות השופטת הגיבה לדבריו בחריפות. בתגובה נכתב כי אלו "שאיפות מסוכנות כלפי ביהמ"ש בשפה אלימה ובוטה"

20211214123211 Noam7223
ח"כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לאחר שפורסמה היום (שני) בוואלה התבטאותו של חבר הכנסת יצחק פינדרוס (יהדות התורה), שאמר כי "החלום שלי זה לפוצץ את בית המשפט העליון", הרשות השופטת הגיבה באופן חריג לדברים. בתגובה נכתב כי "מצער ומקומם כי חבר בכנסת ישראל בחר לבטא שאיפות מסוכנות כלפי בית המשפט העליון".

"מצער ומקומם כי חבר בכנסת ישראל בחר ביום העצמאות, יום חגה של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, לבטא שאיפות מסוכנות כלפי בית המשפט העליון בשפה אלימה ובוטה", נכתב בהודעת הרשות. דבריו של חבר הכנסת ממפלגת יהדות התורה נחשפו בוואלה על ידי העיתונאי יקי אדמקר.

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בטקס האשכבה של הנשיא העליון שמגר
נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות | צילום: חדשות 13

עוד נכתב בהודעה כי "חמורה ומצערת אף יותר העובדה שחבר כנסת בוחר להלהיט את הרוחות וללבות שנאה בתוכנו במהלך שיח עם בני נוער במסגרת החינוכית שבה הם אמורים ללמוד ולקנות דעת. נשיאת בית המשפט העליון, שופטי ישראל והרשות השופטת כולה מגנים התבטאויות מסוג זה מכל וכל וימשיכו לשרת נאמנה את כלל הציבור בישראל".

חבר הכנסת פינדרוס הגיב לדברים: "אני תוהה לפשר החיפזון שאחז בדוברות הרשות השופטת להגיב לדבריי, בניגוד להרגלם להגיב לנבחרי ציבור באמצעות פתיחת חקירות ותיקים. כל צופה שפוי מבין שדבריי נאמרו כמטאפורה ביחס לדיקטטורה השיפוטית של בג"ץ, וכביטוי לחשיבות לימוד התורה וערכיה. מוטב שהרשות השופטת תתעסק בשיקום האמון הציבורי בה ולא בביקורת לגיטימית על התנהלותה".