בשל פרשת הסרסור בסוהרות: מפקד כלא גלבוע צפוי להגיע להשלמת חקירה

לאחר שהוועדה לבדיקת מחדל הבריחה מכלא גלבוע הודיעה כי לא תבחן את הנושא, וברקע דרישתו של השר בר לב לבחינה מחודשת של המקרה, המשטרה צפויה לפתוח בבדיקה מחודשת של הטענות

זמן צפייה: 01:05

המשטרה צפויה לזמן את מפקד כלא גלבוע, פרדי בן שטרית, להשלמות חקירה, בעקבות פרשת הסרסור בסוהרות, ולפתוח בבדיקה מחודשת של הטענות - כך פורסם לראשונה הערב (חמישי) בחדשות 13.

מוקדם יותר היום הודיעה ועדת הבדיקה הממשלתית לבריחת ששת האסירים הביטחוניים מהכלא כי נושא ה"סרסרות בסוהרות חיילות", אותו הזכיר אתמול מפקד בית הסוהר בעדותו, לא ייבדק על ידי הוועדה.

"ועדת הבדיקה מוצאת לנכון להבהיר כי נושא זה, שעניינו חשד להתנהגות פסולה כלפי סוהרות לפני שנים מספר, אינו עניין לבדיקתנו", נמסר מהוועדה, "מה עוד, שנמסר כי עניין זה נחקר בעבר. סומכים אנו על הגורמים המוסמכים כי יתנו דעתם לסוגיה זו שעלתה אתמול".

כמו כן, השר לביטחון הפנים עמר בר לב מסר כי פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, כדי שיבחן את האפשרות לערוך בחינה מחודשת של ממצאי החקירה והחלטת הפרקליטות. "הדברים המתוארים בעדותו של בן-שטרית, שבוצעו לכאורה בסוהרות בשירות חובה, מעלות קבס ומזעזעות". כמו כן, בשיחה שקיים עם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, עודכן השר כי במשטרה בוחנים את העדות.

אתמול הגיע מפקד כלא גלבוע, גונדר משנה פרדי בן שטרית, להעיד בפני הוועדה, ואמר: "מאשימים אותי כל הזמן כמי שאחראי למחדל, הנציבה קטי פרי סימנה אותי כאחראי לאירוע וכמי שכשל. היא ביקשה להדיח אותי עוד לפני שהוועדה החלה את הבדיקה. אכן שימשתי מפקד כלא גלבוע בזמן הבריחה, אבל הנציבה חיפשה שעיר לעזאזל, זו תחושה קשה שמשאירים אותך לבד להתמודד".