ירי בוצע לעבר בית קפה ברהט - הסיבה: במקום מועסקות נשים

צעיר מהדרום נעצר בחשד כי פתח באש לעבר בית עסק בנגב. מחקירה ראשונית עולה כי בן ה-25 עשה זאת משום שלא רצה שצעירות יעבדו לצד גברים. "העולם שכח שאנחנו העם של הנביא מוחמד"

זמן צפייה: 02:25

תושב רהט כבן 25 נעצר היום (חמישי) בחשד למעורבות באירוע ירי ואלימות, לאחר שהתקבל הלילה דיווח במשטרה על יריות לעבר בית קפה וגרימת נזק לעסק שבמתחם בילוי בעיר. שוטרים שהגיעו למקום מצאו את בעליו של בית הקפה כשהוא חבול. הסיבה המסתמנת לירי היא שתושבים בעיר לא הסכימו להעסקתן של צעירות בבית הקפה.

בימים האחרונים הופצה הודעה בעיר, לפיה נשים וגברים ברהט עובדים עד השעה 01:00 בלילה, כשלטענתם מאחר והם עמו של הנביא מוחמד, הם אינם אמורים לקבל את זה. בהודעות נכתב כי נשותיהם מנקות שולחנות שלצידם יושבים אנשים כדי לסעוד, דבר שאינו מתקבל על הדעת.

איברהים אלעוברה, בעליו של בית הקפה, אמר כי "הייתה מהומה אתמול על כך שנשים מגיעות לבית הקפה, ועל זה שנשים עובדות כאן. כמה צעירים עשו בלאגן בחוץ - אמרתי להם ללכת ואז הם התחילו לירות, נכנסו פנימה עם מקלות ואבנים. הם שברו את המסעדה ויש אנשים שנפגעו - אחד העובדים קיבל מכה ממקל, הרביצו לו בראש".

ראש עיריית רהט, פאיז אבו סהיבאן, אמר בהמשך לאירועים אלה כי "טוענים שזה משהו שהוא נגד המסורת שלנו, אבל כל אחד שיחיה באמונתו - כל אחד והפרנסה שלו. אנחנו נמשיך ונעסיק את הבנות שלנו, כי זו פרנסה ואין פה משהו חריג. אנחנו סומכים על משטרת ישראל שתגיע כמה שיותר מהר לעבריינים".