לידר נרצחה, שכן נעצר: "התלוננה נגדו - ולא עשו כלום"

צוות מד"א שהוזעק לזירה קבע את מותה של לידר סוויסה יפה, בת 33, שנמצאה כשהיא ללא רוח חיים בפתח ביתה. המשטרה עצרה שכן שמתגורר בבניין, בן 41, בחשד למעשה. אחותה: "התרענו בפני המשטרה והם לא עשו כלום. זה יכול היה להימנע". אביה: "הייתה מלאך, עזרה לכולם"

זמן צפייה: 00:35

לידר סוויסה יפה, בת 33, נמצאה הבוקר (רביעי) כשהיא ללא רוח חיים בפתח ביתה שבלוד. צוות מד"א שהגיע למקום קבע את מותה. המשטרה חוקרת את המקרה כחשד לרצח. המשטרה עצרה שכן שלה, גבר בן 41, בחשד שדקר אותה למוות. מהמשטרה נמסר כי "בסיום חקירתו ובהתאם לממצאים הוא יובא בהמשך לדיון בבקשה להאריך את מעצרו". אביה אמר בדמעות מחוץ לביתה: "היא הייתה ילדה טובה, מלאך שעזר לכולם".

ככל הידוע, הקורבן הגישה תלונת במשטרה בעבר כנגד החשוד, שכנראה לוקה בנפשו. לפי מכריה, הבוקר היא הייתה אמורה לנסוע לבית החולים שערי צדק בירושלים עם אמה, ובעקבות רעידות האדמה פחדה לרדת במעלית ולכן השתמשה במדרגות. בשלב הזה, השכן לפי החשד רצח אותה. שכנה ששמעה את המתרחש יצאה החוצה וניסתה להעניק לה טיפול ראשוני. צוותי מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2302081042' autoplay='0' credit='' desc='אלי סוויסה יפה, אביה של לידר: "הייתה מלאך"' poster='' kid='1_gkr1dobi' duration='']

קורל, אחותה של הנרצחת: "התרענו בפני המשטרה והם לא עשו כלום. למה צריכים להגיע למקרה כזה? זה יכול היה להימנע. אמרנו את זה למשטרה כמה פעמים. אני לא מאמינה שזה קרה". קסניה, המתגוררת בקומה הרביעית, סיפרה כי שמעה בסביבות 06:00 צעקות לעזרה. לדבריה, היא פתחה את הדלת וראתה את השכן בורח ואת לידר מתבוססת בדמה. היא בדקה אם היא נושמת, החלה לבצע בה פעולות החייאה - אך ללא הועיל.

קרובי משפחתה הגיעו למקום. גיסה גר בעבר בדירתה במקומה, ומספר שאותו חשוד הציק גם לו: "פעם אחת הוא דפק לי בדלת ואמר לי יש רעש מהבניין שלכם ב-4 בבוקר. סגרתי לו את הדלת בפרצוף ומאז הוא התחיל להציק לה כל הזמן. כל איזה חודש חודשיים דפק לה בדלת, הציק לה, לא התייחסנו לזה כל כך. הוא כל הזמן היה מתלונן על רעשים, לא חשבתי בחיים שיקרה דבר כזה. אני בהלם עדיין"

זירת הרצח
זירת הרצח | צילום: דור כהן

ממד"א נמסר כי "בשעה 06:18 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב איילון, על אישה שנמצאה מחוסרת הכרה בחדר מדרגות בבניין מגורים בלוד. חובשים ופראמדיקים של מד"א ביצעו פעולות החייאה שבסופן נקבע מותה של אישה.

רגעי מעצר החשוד ברצח
רגעי מעצר החשוד ברצח

הזירה בלוד
הזירה בלוד | צילום: דוברות המשטרה

חובש רפואת חירום במד"א מואייד ערגאן סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצועה שוכבת בחדר מדרגות כשהיא מחוסרת הכרה וסובלת מפציעות בגופה. היא הייתה ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה ממושכות שכללו עצירת דימומים ומתן תרופות אבל לצערנו הפציעה שלה הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותה".