אישום נגד 5 פועלים סינים: תקפו, סחטו וחטפו את אשתו של מעסיקיהם

ע"פ האישום, הפועלים טענו שלא שולם להם שכר בגובה 200 אלף שקל, קשרו קשר וחטפו את אשתו של המעסיק במטרה לסחוט אותה בכוח ובאיומים. בין היתר הם חנקו אותה באמצעות כבל חשמל, משכו בשערה, הכו אותה באגרופים ואיימו עליה עם סכין יפנית

פועלים סינים בישראל, סין, פועל
פועלים סינים בישראל | צילום: שאטרסטוק

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד חמישה פועלים סיניים שהועסקו בענף הבנייה בישראל, בגין עבירות של חטיפה לשם סחיטה, סחיטה באיומים ותקיפה בנסיבות מחמירות תוך גרימת חבלה, לאחר שחטפו וסחטו בכוח ובאיומים את אשתו של מעסיקם, שלטענותיהם לא שילם להם את שכרם בגובה 200 אלף שקלים. עם כתב האישום הוגשה בקשה להארכת מעצרם עד תום ההליכים.

על פי כתב האישום, הפועלים הסינים הועסקו בין השנים 2022-2021 בחברות ל.ק וצ.ו, כאשר במהלך התקופה המדוברת פנו החמישה לשתי החברות שישלמו להם את שכרם, אלא ששתי החברות לא הסדירו את החוב ואף העבירו את האחריות מאחת לשנייה.

ניידת משטרה
ניידת משטרה | צילום: שאטרסטוק

זמן קצר לאחר מכן, אשתו של בעלי חברת צ.ו הגיעה לדירה בתל אביב במטרה לאסוף חבילה שהזמינה מסין. בסמוך למקום, אחד הנאשמים פגש אותה ודרש ממנה להסדיר את החוב הכספי שהיא ובעלה חייבים לו. בהמשך, אשתו של הבעלים נמלטה לדירה והתקשרה מחדר השירותים לבעלה ולחברתה כדי שיסייעו לה ויזמינו משטרה.

במקביל, אחד מהפועלים הסינים קשר קשר עם יתר הנאשמים במטרה לסחוט בכוח ובאיומים את האישה ולחטוף אותה כדי שבעלה ייפגש אתם וישלם להם את החוב. לאחר מכן הגיעו יתר הפועלים לדירה, ושם בין היתר חנקו את האישה באמצעות כבל חשמל, משכו בשיערה, הכו אותה באגרופים ואיימו עליה שיהרגו אותה, את בנה ואת בעלה אם לא תוביל אותם למפגש עם בעלה.

לאחר מכן, הפועלים הסינים חטפו אותה באמצעות רכב לאזור חוף פלמחים, שם אחד מהם איים עליה באמצעות סכין יפנית לשלם לו 2,200 שקלים. זמן מה לאחר מכן נסעו הנאשמים לכיוון תל אביב במטרה להיפגש עם בעלה של האישה, ואז נעצרו על ידי כוחות המשטרה. אחד הנאשמים הוביל אחר כך את כוחות המשטרה למקום בו הוחזקה האישה.

עו"ד סולי לביא, שהגיש את האישום, כתב: "המשיבים תקפו, סחטו וחטפו את המתלוננת באור יום, הכל כדי להגשים את מטרתם. רצף מעשי המשיבים מלמד על התנהלות אלימה, כוחנית, מניפולטיבית וחסרת עכבות שבהכרח מעמיד בסכנה את בטחון ושלום הציבור".