"נמצאים בסיוט גדול": הותר לפרסום שם הגננת החשודה בהתעללות

אילנה סויסה היא הגננת החשודה בלמעלה מ-200 מקרים של התעללות במעון ויצ"ו בו עבדה. אחת האמהות בגן סיפרה: "במשטרה הראו לנו סרטונים נוראיים, אנחנו מרוסקים. עכשיו אני מבינה את ההתנהגויות של הילדים שהחלו להרביץ". סנגורה: "מדובר באישה נורמטיבית שמעולם לא דבק בה רבב"

אילנה סויסה - הגננת החשודה בהתעללות בפעוטות במעון "ויצו" שבשדרות
אילנה סויסה - הגננת החשודה בהתעללות בפעוטות במעון "ויצו" שבשדרות | צילום: מתוך פייסבוק

בית משפט השלום באשקלון התיר היום (ראשון) לפרסום את שמה של אילנה סויסה - גננת החשודה בהתעללות בפעוטות במעון "ויצו" שבשדרות. במסגרת החקירה המשטרתית, התגלה כי סויסה הייתה מעורבת בלמעלה מ-200 מקרי התעללות שאירעו במעון רק בשלושת החודשים האחרונים. צו איסור הפרסום הוסר לבקשתו של מתן צורי, כתב "ידיעות אחרונות".

רווית שמואלב, אמא לילד במעון התייחסה לפרשה ואמרה לחדשות 13: "אנחנו נמצאים בסיוט גדול. לא האמנתי בהתחלה, התברר לי הנורא מכול. במשטרה הראו לנו סרטונים נוראיים. אנחנו מרוסקים. מרגישים שנעצרו לנו החיים. עכשיו אני מבינה את ההתנהגויות של הילדים שהחלו להרביץ. אנחנו ממש כואבים את מה שקרה".

ויצו - הגיל הרך
ויצו - הגיל הרך | צילום: מתוף פייסבוק

מהנהלת ויצו נמסר בתגובה: "במסגרת מדיניות הארגון לאפס סובלנות במקרים כאלה - העסקת העובדת הופסקה מיידית. במקביל אנו ממשיכים לתפעל מערכת ארצית מקצועית של פיקוח, בקרה והדרכות צוותים במטרה למנוע הישנות מקרים כגון אלה. ענף מעונות היום במשבר לאומי של כוח אדם ועם זאת אנו עושים ככל האפשר על מנת להמשיך ולהעניק לילדים את המיטב ולשמור על שגרת היומיום ורצף חינוכי. תוגברה הדרכת צוות המעון ואנו בקשר שוטף עם ההורים ובשיתוף פעולה מלא מול הגורמים הרלוונטים".

עו"ד קובי בן שעיה, בא כוחה של החשודה הגיב לטענות נגד לקוחתו: "מדובר באישה נורמטיבית שמעולם לא דבק בה רבב. מזה כ-18 שנה משמשת כגננת מוערכת, לא ניתן להסיק מסקנות מכל פעולה שגרתית ולתת לה פרשנות אחרת. שהתמונה תתבהר, יתברר שהדברים הם שונים לחלוטין".