המפכ"ל: "המתנקש באם ובבת בלוד - מבוקש מספר 1"

רנ"צ קובי שבתאי התייחס היום לרצח האם ובתה בלוד, שהתרחש ביום שני בערב ואמר כי "עבריינים שמתכננים רצח של אמא ושתי בנותיה הקטנות הם עבריינים מהזן השפל והאכזרי ביותר שיש. לא נשקוט עד שלא נשים עליהם את היד"

זמן צפייה: 01:12

מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי התייחס היום (רביעי) להתנקשות במנאר וח'דרה, אם ובתה מהעיר לוד, שנרצחו ביום שני בערב ואמר כי מי שרצח את שתיהן, הוא "המבוקש מספר אחת של משטרת ישראל". את הדברים אמר במסגרת אירוע חשיפת סוכן משטרתי של מחוז ש"י בפרשיית "שערי שמים".

עוד אמר המפכ"ל: "עבריינים שמתכננים רצח של אמא ושתי בנותיה הקטנות הם עבריינים מהזן השפל והאכזרי ביותר שיש. אנחנו מבינים לא מעט מחקירת האירוע עד כה. זו חקירה שעומדת היום בראש סדר העדיפות של כל משטרת ישראל ואני מתכוון לכך. אני מציע לכל מי שחושב לבצע מעשה כל כך ברברי וקשה לחשוב שנית. המתנקשים שרצחו את מנאר וח'דרה הפכו למבוקשים מספר אחד שלנו, ולא נשקוט עד שלא נשים עליהם את היד ונדאג שישלמו על כך את המחיר היקר ביותר שמערכת אכיפת החוק יכולה להשיט עליהם".

מנאר הווארי ובתה ח'דרה הווארי, שנורו למוות בלוד, רצח
מנאר הווארי ובתה ח'דרה הווארי, שנורו למוות בלוד

כאמור, ביום שני אם ובתה נורו מטווח אפס בלוד. מותן של מנאר הווארי בת ה-34 ובתה ח'דרה בת ה-14 נקבע לאחר שצוותי רפואה פינו אותן לבית החולים אסף הרופא כדי פעולות החייאה. בת נוספת, בת 14 גם היא, נפצעה בינוני. מפרטי החקירה עולה כי האם ושתי בנותיה לא היו בסכסוך וגם לא היו מאוימות.

ההערכה במודיעין המשטרתי היא כי השלוש נפגעו כחלק מהרצון לפגוע באבי המשפחה, שאינו מתגורר בישראל בתקופה האחרונה. המתנקש ככל הנראה עקב אחר השלוש כשהגיעו לאזור החניה בבניין בו הן מתגוררות - וירה בהן. במשטרה מעריכים שהוא ניסה לרצוח גם את הבת הנוספת, ורואים בחומרה את מה שקורה בלוד. אתמול אף הזרימו לעיר 200 שוטרים שישהו שם בתקופה הקרובה, וחלקם יסייעו בניסיון לפענח את פרשת הרצח.

זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד

מצבה הפיזי של מרים, אחותה התאומה של ח'דרה, תלמידת כיתה ט', מוגדר טוב, אך מצבה הנפשי קשה מאוד. במשטרה מחכים שמצבה יתייצב כדי שיוכלו לגבות ממנה עדות, שכן היא בעצם עדת הראייה היחידה של מעשה הרצח של אימה ואחותה התאומה והיחידה.

עצם היותה עדת ראייה היחידה הופך אותה ליעד מאויים, ולעדת מפתח, לא רק בגלל שיש חשש שמי שרצה לחסל אותה ירצה לחזור ולעשות את זה, אלא משום שהיא הייתה שם וראתה הכל - ואולי תוכל להצביע על האנשים שעשו את זה, על הרוצחים שלחצו על ההדק. היא מלווה ע"י הרווחה וגורמי טיפול כל הזמן, בנוסף למשפחה שלה שמלווה אותה, וכמובן המשטרה שתמשיך לאבטח אותה בתקופה הקרובה.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0609222031' autoplay='0' credit='' desc='ראש עיריית לוד: "ייתכן שהרוצח מאתמול הוא עצור שהשתחרר שלשום"' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1662485550/uploads/2022/903256077.jpg' kid='1_86z3c6r5' duration='']

בהקשר זה, ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, התראיין אתמול למהדורה המרכזית ותקף את ממשלות ישראל בשנים האחרונות, על אוזלת ידם מול הפשיעה בחברה הערבית: "ממשלת ישראל חייבת להכריז על מצב חירום לאומי, בעקבות גל טרור פלילי נורא ואיום בחברה הערבית".

רביבו התייחס לכוחות המתוגברים של משטרת ישראל שמסתובבים הערב בעירו, לאחר הרצח של מנאר הווארי ובתה ח'דרה בפתח ביתן אמש, מתוך רצון לנקום באב המשפחה שנמצא בחו"ל. "זה טוב שהמשטרה מביאה עוד שוטרים וכוחות, בעיקר חשוב לתחושת הביטחון, ואולי גם כדי לדחות את הרצח הבא, אבל המצב מצריך טיפול שורש", אמר רביבו. "האשמה המרכזית שאני מטיל היא בראש ובראשונה על ממשלות ישראל לדורותיהם שלא החליטו להכריע ולמגר את הטרור של הפשיעה בחברה הערבית. אם הם יחליטו, תוך 3 חודשים לא ירצח אף אזרח בחברה הישראלית".

"זה משפט קשה, אבל אין לי ספק, שאם אתמול היו נרצחות אם ובת בשכונה יהודית בעיר אחרת המדינה הייתה עוצרת מלכת ומכריזה היום על יציאה למבצע רחב היקף להפסיק את הזוועה הזאת", אמר ראש העיר. הוא הדגיש כי הפשיעה בחברה הערבית פוגעת בעיקר בחסרי ישע, "תראו את הנרצחים האחרונים, סטודנטים, נשים וילדים, חסרי יכולת להגן על עצמם. יש 1.6 מיליון ערבים ישראלים שכשיורדת החשכה כל אחד מהם מרגיש שזה אולי הלילה האחרון בחייו. זה לא משנה אם אתה עבריין או אדם נורמטיבי, היום הפושעים השפלים - אין להם עכבות או גבולות".

רביבו תקף בנוסף את מערכת המשפט, וטען שצריך "לעורר" אותה: "לא יכול להיות שהשבוע מפקד משטרת לוד סיפר לי שהוא עצר אנשים שנתפסו יורים, ואחרי 12 שעות בית המשפט שיחרר אותם. ייתכן מאוד שהרוצח של אתמול זה העצור שהשתחרר שלשום. יש סיכוי סביר מאוד שהרוצחים שמסתובבים בינינו היו בידיים של המשטרה ושוחררו על ידי מערכת המשפט", אמר ראש העיר והוסיף, "לצערנו מערכת המשפט והפרקליטות לא רוצים לכבול את ידי השופטים. חייבים עונש מינימום אחרת נמשיך לראות את הזוועות האלה".