הפרקליטות מודה: היה שימוש ברוגלות ללא צו בפרשת הצוללות

דו"ח מררי ציין מאות תיקים שבהם הייתה חריגה מהצו, ובפרקליטות הודו כי גם בתיק 3000 בוצעו האזנות סתר למיקי גנור, אליעזר (צ'ייני) מרום ואשתו של אבריאל בר יוסף

הצוללות
מיקי גנור, אליעזר צ'ייני מרום | צילום: חדשות 13

פרשת הצוללות: הפרקליטות הודתה היום (שלישי) שהשתמשה ברוגלה ובניגוד לצו בהאזנות הסתר למיקי גנור, אליעזר (צ'ייני) מרום ועליזה בר-יוסף, אשתו של אבריאל בר-יוסף. לטענתם החומר שלא היה על פי הצו לא הועבר לצוות החקירה.

כזכור, דו"ח מררי ציין מאות תיקים שבהם הייתה חריגה מהצו, והפרקליטות הודתה היום באופן רשמי שהחריגה הייתה גם בתיק הצוללות. גם בחדשות 13 פורסם על מקרים נוספים שבהם נעשה שימוש ברוגלה בניגוד לצווים, כמו במקרה של ראש עיריית חדרה.

פרשת הצוללות
פרשת הצוללות

תגובת הפרקליטות: "בהמשך לפניות, נעדכן כי היום הועברה לבאי כוח הנאשמים בתיק הצוללות עדכון לתעודות חיסיון בתיק, לפיהן במסגרת חקירת הפרשה הוצאו צוי האזנות סתר לתקשורת בין מחשבים בידי בית משפט למיקי גנור, אליעזר מרום ועליזה בר-יוסף. יודגש, כי כלל הנתונים שהוצאו מהטלפונים בעקבות הפעלת האמצעים המדוברים לא הועברו לצוות החקירה בתיק".

"נזכיר, כי על פי ממצאי צוות מררי בעניין האזנות סתר בתקשורת בין מחשבים שפורסם זה מכבר, לא נמצאה כל אינדיקציה לכך שהמשטרה פועלת להדביק טלפונים נייידים בלא צו שיפוטי. כן נמצא כי בעת שימוש במערכת הטכנולוגית שבשימוש המשטרה התקבלו מתוך הטלפונים הניידים חומרים שלא על פי הצו".

"עוד נזכיר כי בתקופה האחרונה ניתנו שלוש החלטות, בידי שלושה מותבים שונים (תיקי האלפים, טלגראס וגנדלמן), הדוחות עתירות לגילוי ראיה חסויה הנוגעות לשימוש בכלים להאזנה לתקשורת בין מחשבים, זאת לאחר עיון בחומרים במעמד צד אחד, ובנימוקים שהחומר הנוסף שנאסף במסגרת מימוש הצו אינו רלוונטי להגנת הנאשמים, ושממילא אין הצדקה לחשיפת מידע נוסף".