עקב חשיפת חדשות 13: 9.5 שנות מאסר לגננת המתעללת כרמל מעודה

ביהמ"ש גזר על מעודה את העונש החמור ביותר שהוטל אי פעם בישראל על גננת שהורשעה בעבירת התעללות. בנוסף, היא תשלם פיצויים בסך 400 אלף שקלים להורי הילדים. "מעשים אכזריים ושיטתיים"

זמן צפייה: 04:12

בית המשפט גזר היום (חמישי) 9.5 שנות מאסר בפועל על כרמל מעודה, הגננת שהורשעה בעשרות מקרי התעללות בפעוטות בגן שניהלה, במסגרת פרשה שנחשפה בחדשות 13 ועוררה את המודעות למכת ההתעללויות בפעוטונים. מדובר בעונש החמור ביותר שנגזר בישראל על גננת שהורשעה בהתעללות.

מעודה אמורה להתחיל לרצות את עונשה ב-6 בספטמבר, אלא שעורך דינה ביקש לעכב מעט את ההליכים על מנת לחשוב אם לערער על העונש. אם אכן יחליטו לעשות כן, בכוונת ההגנה לטעון כי היה עיסוק תקשורתי נרחב מדי בפרשה, וכי נעשה למעודה משפט שדה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בן 48 שלא סבל ממחלות רקע ולא התחסן מת מקורונה

אישום נגד אימאם לוד: "התבטאויות מסיתות על רקע תקופה מתוחה"

ההסתדרות הרפואית ממליצה לקצר את התורנויות ל-16 עד 18 שעות

השופט עמי קובו, שאף חייב את מעודה לשלם פיצויים בסך 400 אלף שקלים להורי הילדים, כתב בגזר הדין כי "ההורים הפקידו בידיה את היקר להם מכל - והיא פגעה בערך האמון. המעשים של הנאשמת ילוו את ההורים והילדים למשך חייהם. אני רואה צורך להעביר מסר לכל מי שיתעלל בילדים. העונש צריך להיות חמור משמעותית מהקודמים".

עוד ציין השופט כי "אין המדובר במעידה חד פעמית של הנאשמת, ברגע אחד של אובדן שליטה רגעי, אלא בהתנהגות שיטתית ונמשכת ובמעשים שחזרו על עצמם שוב ושוב. מדובר במעשים אשר כללו אכזריות, הטלת אימה, ביזוי, גרימת כאב וסבל, תוך העמדת התינוקות והפעוטות בסכנה".

כרמל מעודה
הגננת כרמל מעודה

אחד ההורים שבנו למד אצל מעודה, סיפר לחדשות 13 על התחושות לאחר גזר הדין, ואמר: "שום עונש לא יספק אותנו, אבל אחרי שנתיים של מאבק אני שמח שהוא נשא פרי. הפרשה הזאת גרמה למשהו מאוד עוצמתי במדינה. תשע שנים מאחורי סורג ובריח באמת יכול לחלחל למטפלת הבאה לפני שהיא מרימה יד על ילד".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2107081625' autoplay='0' credit='' desc='אחד האבות המעורבים בפרשה' poster='' kid='1_kzo0m5z2' duration='60'']

בפרקליטות, שביקשו לגזור על מעודה עונש של 14 שנות מאסר, בירכו על העונש הגבוה שקיבלה, ומסרו: "אנו תקווה כי העונש שהשית היום בית המשפט על הנאשמת יהווה תמרור אזהרה לכל המתעתד לפגוע בשלמות הגוף והנפש של פעוטות וחסרי ישע".

במועצה לשלום הילד בירכו גם הם על החלטת השופט, ומסרו: "פרשת כרמל מעודה אומנם הגיעה היום לסיומה והעונש שנגזר עליה מעביר מסר חד וברור - מי שפוגע בילדים מקומו מאחורי סורג ובריח, אבל המלאכה עוד מרובה. הממשלה צריכה להבטיח שחוק המצלמות, חוק הפיקוח והתקנות שנחקקו בדם, ייושמו במלואם וללא דיחוי".

הורים מפגינים נגד כרמל מעודה
הורים מפגינים נגד כרמל מעודה | צילום: החדשות 13

הבוקר, שעות לפני מתן גזר הדין, שניים מהורי הפעוטות שחוו התעללות מצדה סיפרו ל"העולם הבוקר" על תהליכי השיקום הנפשיים שעוברים ילדיהם ותיארו את העינויים שעברו בגן. "אין עונש שיספק אותנו. היא לא הביעה חרטה על מעשיה. לא מאמינים לשום דבר שיוצא לה מהפה", אמרה יעל טולצ'ינסקי, אמה של לין בת השלוש.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2107081534' autoplay='0' credit='' desc='"צדק לילדים": הורי הילדים מגיבים על החלטת ביהמ"ש' poster='' kid='1_94qzitgz' duration='13'']

עוד סיפרה טולצ'ינסקי כי "עברנו שנתיים מאוד קשות. יש לילדה שלי המון כעסים, היא חווה התפרצויות זעם לעיתים אף מרביצה לעצמה", אמרה האם והוסיפה: "אנחנו עוברים טיפול פסיכולוגי אבל אני לא יכולה להגיד שכל דבר עוזר".

הפגנת הורי הפעוטות מחוץ לבית המשפט
הפגנת הורי הפעוטות מחוץ לבית המשפט

ערן עטרי, אביו של אביאור שחווה התעללות גם כן על ידי כרמל מעודה, סיפר כי "הילד שלי מאוד אגרסיבי, לעיתים הוא מרביץ לבובות שלו ואפילו לאחיו הגדול בן ה-13". בהמשך הוסיף עטרי: "היינו בטיפול עד לפני כמה חודשים, הפסקנו כי הילד לא מוכן לגשת למטפלת. אני לא חושב שזה אי פעם יעבור לו, הוא מנסה להדחיק את העניין הזה".

עוד לפני הקראת גזר הדין, הורים לפעוטות שעברו התעללות מידיה של מעודה פהגינו מחוץ לבית המשפט וצעקו בין היתר: "איפה האנושיות? איך אפשר להתעלל בתינוקות וילדים", "בית המשפט עאלק. אנחנו רוצים צדק!" ו-"העם דורש מאסר עולם לכרמל מעודה".