"חששה שמצבו לא טוב": ג'ייסון חשוד שרצח את ילנה וניסה להתאבד

ג'ייסון בלייז, תושב בת ים בן 29, הוא החשוד ברצח ילנה גרנברג ברחובות. לפי המשטרה, הוא פיתח אובססיה למנוחה ובשיחתה האחרונה עם אחותה היא אמרה לה שמצבו הנפשי מעורער. לאחר המעשה הוא ניסה לשים קץ לחייו - ומעצרו הוארך בהיעדרו, גרנברג תובא למנוחות היום ב-14:00 בראשון לציון

זמן צפייה: 00:40

הבוקר (שישי) הותר לפרסום שמו של החשוד ברצח ילנה גרנברג אמש ברחובות: ג'ייסון בלייז, בן 29 מבת ים. טרם מעצרו הוא ניסה לשים קץ לחייו ואושפז במצב קשה. מעצרו הוארך עד יום ראשון הקרוב בהיעדרו.

גרנברג, תושבת ראשון לציון בת 27, תובא היום ב-14:00 למנוחות בבית העלמין גני אסתר שבעיר בחיק משפחתה. גופתה אותרה אמש בשדה ליד העיר רחובות, ועל פי החשד, בלייז רצח אותה אחרי ויכוח שהתגלע ביניהם, וכלי הרצח נמצא ככל הנראה במכוניתו. מתחילת השנה נרצחו 15 נשים.

חוקרי המשטרה משוכנעים שבלייז, שקשר עצמו למעשה, פיתח אובססיה לילנה - סטודנטית בפקולטה לחקלאות. בשיחתה האחרונה עם אחותה היא אמרה לה שמצבו הנפשי מעורער. "אחותי היפה הקטנה נרצחה בדם קר", כתבה אחותה נדיה אמינוב בפוסט באינסטגרם. לבלייז לא היה עבר פלילי והוא אף ביצע את שירותו הלאומי במשטרה, כך פורסם אמש לחדשות 13.

ילנה גרנברג, בת 27 מראשון לציון, הנרצחת שנמצאה ברחובות
ילנה גרנברג, בת 27 מראשון לציון, הנרצחת שנמצאה ברחובות

על-פי חוקרי המשטרה, ילנה לא נענתה לחיזוריו של בלייז, שרצה אותה כבת זוג בזמן שהיא ראתה בו חבר בלבד. שלשום, במהלך בילוי של השניים, ילנה התקשרה לאחותה וסיפרה שהיא חוששת שמשהו לא טוב קורה, וכי החשוד במצב נפשי לא טוב. לאחר מכן, השיחה התנתקה והטלפונים של השניים נותרו לא זמינים.

על-פי הערכת המשטרה, בלייז לא רצח את גרנברג במקום שבו אותרה הגופה, אלא רצח אותה ברכבו ולאחר מכן הביא אותה לזירה, שם השליך את גופתה. כשהשוטרים הגיעו אליו, הוא קשר את עצמו כמעט מיידית למעשה, ברכב נמצא הכלי שבאמצעותו ביצע לכאורה את הרצח ועוד קודם לבוא השוטרים לביתו, החשוד כאמור ניסה להתאבד באמצעות נטילת כדורים.

אתמול סיפרה נדיה, אחותה של ילנה לחדשות 13: "הם היו רבים הרבה. הוא היה מתוסכל שהיא לא איתו. הוא היה מחזר אחריה, משלם עליה. הוא לארג' באופי שלו, הוא אדם טוב".

''היה אובססיבי כלפיה''. ילנה גרנברג המנוחה
''היה אובססיבי כלפיה''. ילנה גרנברג המנוחה | צילום: בהסכמת המשפחה

"אתמול קבענו שניפגש לראות 'האח הגדול', אני אמרתי לה שאכין משהו לאכול", סיפרה האחות הגדולה, "היא למדה במכללת פרס ברחובות, והייתה באותו יום בפקולטה החקלאית. היא הייתה אמורה לבוא איתו. הם היו חברים טובים, הוא היה מאוהב בה. הוא היה מסיע אותה לכל מקום. היה ברור שהיא תבוא איתו".

בהמשך סיפרה האחות כי עד מהרה שינו השיחות בין השתיים כיוון, "היא איחרה ולא הבנתי למה היא לא מגיעה". לאחר מכן כשיצרו קשר שוב, אמרה הנרצחת לאחותה כי החבר שלה, החשוד ברצח לא מרגיש לא טוב, נמצא בהתקף חרדה והם מתעכבים. "היא סיפרה שהם עצרו בכביש, היא אמרה שהוא על הפנים והוא בוכה לה", סיפרה האחות, "אני בטוחה שהוא רצח אותה בדקירות. היו סימני אלימות שריטות על הפנים, ראיתי את הגופה".

גופת אישה נמצאה בשדה ליד רחובות
זירת הרצח בשדה ליד רחובות | צילום: דוברות המשטרה

מנכ"לית שדולת הנשים, עו"ד עינת פישר לאלו, התייחסה לרצח של ילנה גרנברג: "מבקשות לשלוח תנחומים למשפחתה של ילנה. אלימות נגד נשים ורצח נשים הפכו למגיפה בישראל, ומדינת ישראל חייבת להציב את הטיפול באלימות נגד נשים בעדיפות ראשונה ומיידית. למאות אלפי הנשים בישראל שחיות יום יום תחת איומי אלימות, חלקן עם ילדיהן, אין זמן לחכות למערכת הפוליטית, ויש החלטות קיימות על השולחן שיכולות להציל חיים.

"חוק האזיק האלקטרוני שמחכה להצבעה בכנסת, תקציבים לתקנים ופיקוח, הצטרפות לאמנה הבינ״ל למיגור אלימות נגד נשים, טיוב מנגנוני ההגנה והמניעה ושורה של רפורמות תקנות וחוקים מצילי חיים. אין לנו זמן לחכות. חייבות וחייבים לפעול בדחיפות כדי למנוע את הרצח הבא".