נסגרו התיקים נגד ידיעות אחרונות ו-וואלה; בזק תשלם 800 אלף

הפרקליטות פרסמה את החלטתה בנוגע לשלושת התאגידים, החשודים בפרשות 4000 ו-2000. התיק העיקרי נגד נושאי המשרה בתיקים אלו, שאול אלוביץ' וארנון מוזס, מתנהל בימים אלה בביהמ"ש המחוזי בירושלים

בנימין נתניהו ושאול אלוביץ'
בנימין נתניהו ושאול אלוביץ' | צילום: רויטרס

הפרקליטות פרסמה היום (חמישי) את החלטתה בנוגע לתאגידים החשודים בפרשות 4000 ו-2000 בתיקי האלפים, לאחר שהגיעה להסדר עם חברת "בזק", במסגרתו היא תודה בעבירות המיוחסות לה - דיווח מטעה שפרסמה -  ותשלם לקופת המדינה 800 אלף שקל. עוד נמסר כי ככל שתעמוד בתנאי ההסדר, לא יוגש נגדה כתב אישום בפרשה.

במקביל, החליטה הפרקליטות לסגור את תיקי החקירה נגד החברות "וואלה תקשורת" (פרשה 4000) ו"ידיעות אחרונות בע"מ" (פרשה 2000), לאחר שנבחנו טענות באי כוחן של החברות בשימוע שנערך להן.

בית ידיעות אחרונות בראשון לציון
בית ידיעות אחרונות בראשון לציון | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

נזכיר, כי חברת בזק וחברת וואלה נחשדו בעבירות במסגרת פרשת 4000. שאול אלוביץ', שהיה בעל השליטה בקבוצת בזק ונושא משרה בחברות, הועמד לדין בגין עבירה של מתן שוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו, עבירת דיווח ועבירה של שיבוש מהלכי משפט. כמו כן, כן נחשדה בזק מכוח פעולותיה של סטלה הנדלר שהייתה מנכ"לית החברה.

בית וואלה בתל אביב
בית וואלה בתל אביב | צילום: פלאש 90

חברת "ידיעות אחרונות נחשדה בפרשת 2000. ארנון מוזס, שהיה נושא משרה בתאגיד, הועמד לדין בגין הצעת שוחד לנתניהו, בדמות שינוי הסיקור בעיתון ובאתר Ynet - וזאת בתמורה לצעדי חקיקה שתטיל מגבלות על המתחרה "ישראל היום".

התיק העיקרי נגד נושאי המשרה בתאגידים בפרשות 4000 ו-2000, שאול אלוביץ' וארנון מוזס, מתנהל בימים אלה בביהמ"ש המחוזי בירושלים.