תושב באר שבע נאשם שהסית לרצח נתניהו: "לירות לו בראש"

שרון גולן (40), תושב העיר, נאשם בעבירות הסתה לטרור, התחזות כאחר במטרה להונות, הטרדה באמצעות מתקן בזק ואיומים, לאחר שנעצר בחשד שפרסם בטיקטוק סרטון עם תמונה של ראש הממשלה שאליו צורפו קריאות הסתה. הוא הוסיף: "לכל יפי הנפש - אל תטרחו להתלונן במשטרה. חקרו אותי בעבר כמה פעמים במשטרה על איומים והכחשתי. אמרתי שהתחזו לי - וכך אעשה שוב אם אדרש לחקירה"

ניידת משטרה. ארכיון
ניידת משטרה. ארכיון | צילום: פלאש 90

פרקליטות המדינה הגישה היום (שני) לבית המשפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד שרון גולן (40), תושב העיר, בגין עבירות הסתה לטרור, התחזות כאחר במטרה להונות, הטרדה באמצעות מתקן בזק ואיומים. מכתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין סתיו גרוסמן ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, עלה כי ב-15 בנובמבר, "על רקע מלחמת 'חרבות ברזל' שפרצה ב-7 באוקטובר, פרסם גולן בחשבון הטיקטוק כשהוא מתחזה לאדם אחר, סרטון עם תמונה של ראש הממשלה שאליו צרפו קריאות הסתה לרצח".

לפי האישום, גולן קרא "לקחת נשק ולירות לו בראש. לכל יפי הנפש אל תטרחו להתלונן במשטרה. חקרו אותי בעבר כמה פעמים במשטרה על איומים והכחשתי. אמרתי שהתחזו לי - וכך אעשה שוב אם אדרש לחקירה".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בנוסף, לפי האישום, בסוף נובמבר ולאחר שחשבון טיקטוק נוסף שלו נחסם, שלח גולן הודעות לשני בכירים ברשת החברתית ולאדם נוסף שמספק שירותים לחברה, "וביקש כי יסייעו לו לבטל את חסימת החשבון. כשהשיבו לו שאינם יכולים לסייע לו, התקשר אליהם עשרות רבות של פעמים, גם לאחר שלא נענה או שהתבקש לחדול מכך. שניים מבין האנשים אותם הטריד, ענו לו באופן חד-פעמי לשיחות, אז גולן איים עליהם כי יגיע לביתם או יגיע לילדיהם".

"בנוסף", נכתב בכתב האישום, "גולן גרם פעמיים לניתוק קו הסלולר של אחד מהם, לאחר שהתקשר לחברת התקשורת שמספקת לו שירותי סלולר, התחזה לו, וטען כי מכשירו נגנב. בד בבד עם הגשת כתב האישום ביקשה, הפרקליטות לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בפרקליטות ציינו את החומרה הנשקפת ממעשיו, אשר קרא באופן מפורש לאלימות, ועל רקע אווירה ציבורית מתוחה השוררת במדינת ישראל, וכן על המסוכנות הנשקפת ממנו נוכח איומיו כלפי אנשים אחרים והעובדה כי חלק ממעשיו בוצעו תוך התחזות כאחר".