שי אביטל: "אם רציתי לברוח - הייתי טס למדינה שאין הסכם הסגרה"

בשיחה שערך מהכלא עם סנגוריו לקראת דיון ההסגרה מחר, אומר סוכן הדוגמניות שחשוד בעבירות מין כי לא התכוון לברוח ואם היה רוצה בכך, היה טס למדינה שאין לה הסכם הסגרה עם ישראל. בכוונתו לומר מחר בדיון כי לא התכוון לברוח מהשלטונות בישראל

זמן צפייה: 05:17

סוכן הדוגמניות שי אביטל, שנמצא במעצר בהולנד, אמר היום (ראשון) לעורכי דינו לקראת דיון ההסגרה מחר כי אם היה מעוניין לברוח - הוא היה טס למדינה שאין לה הסכם הסגרה עם ישראל. הוא שוחח עם סנגוריו, שרון נהרי וששי גז, ואביטל מתכוון לומר מחר בבית המשפט כי לא התכוון לברוח מהשלטונות בישראל.

אתמול פורסם לראשונה בחדשות 13 כי אביטל, שנגדו הוגשו 26 תלונות בגין עבירות מין, הספיק לשהות בהולנד שבע שעות בלבד עד שנעצר. אביטל הגיע לאמסטרדם מבלגיה יחד עם שני חברים, ויחד הם יצאו לבלות במסעדה באזור ליידספליין.

Captאזור ליידספליין באמסטרדם, בו נעצר אביטל
אזור ליידספליין באמסטרדם, בו נעצר אביטל

המידע על הימצאותו בעיר הגיע לישראל הודות לדיווח של עובר אורח שזיהה אותו במסעדה, כאשר מהמטה הארצי של המשטרה בירושלים נשלחה הודעה לנציגת המשטרה בהולנד, ויחד איתה הגיעו שני שוטרים הולנדים שעצרו אותו.

גם במשטרה וגם בצד של אביטל - עדיין לא יודעים מה תהיה החלטת השופט ההולנדי. בקשת ההסגרה הוגשה על סמך שני מעשים מגונים שלמשטרה ולפרקליטות יש ראיות לגביהן, ואם יקבלו עוד כמה ימים ינסו במשטרה להגיש בקשה מסודרת יותר ולבדוק אם ניתן לספק ראיות לעבירות חמורות יותר.

עו''ד שרון נהרי שייצג את מאיה רייטן-סטול
עו''ד שרון נהרי המייצג את שי אביטל

עו''ד ששי גז
עו''ד ששי גז | צילום: פלאש 90

ביום שישי פורסם בחדשות 13 כי מלבד ההתנגדות לחזור לארץ מצדו של אביטל, הוא עשוי להשתמש בדרכון הפורטוגלי שברשותו. היותו אזרח פורטוגלי הופך את אביטל לאזרח האיחוד האירופי, דבר שעשוי להקשות את הסגרתו חזרה לישראל כפי שמבקשת המשטרה.