נאשם בחטיפת עובדת בנק בחיפה נמלט ממעצר - ונתפס אחרי שבועיים

הנאשם הובא לבית חולים רמב"ם בעיר לאחר שטען כי אינו חש בטוב במהלך דיון בעניינו, משם ניצל זמן שלא היה תחת פיקוח ונמלט מהמקום. לאחר שבועיים של חיפושים אחריו, המשטרה עצרה אותו, הוא הובא לחקירה ויוחזר למעצר. הנאשם עומד בפני כתב אישום בגין מספר עבירות, בהן חטיפה, סחיטה באיומים וניסיון שוד

זמן צפייה: 01:02

גבר נעצר היום (שלישי) בחיפה על ידי המשטרה אחרי שברח מבית החולים רמב"ם בעיר בעוד הוא נתון במעצר עד תום הליכים משפטיים אשר מתבצעים כנגדו. שמו של הגבר הוא משה שובל, והוא נאשם בחטיפת פקידת בנק בחיפה, בסחיטה באיומים ובנסיון שוד.

לפני שבוע וחצי הובא שובל לדיון בבית המשפט המחוזי בחיפה, בעקבות מידע שהגיע לפרקליטות על פיו יש חשש שיימלט מבית האבות ששימש כחלופת מעצר. השופט קבע שהוא יעבור לבית מעצר עד תום ההליכים המשפטיים, אולם לאחר הדיון טען כי אינו חש בטוב ופונה לבית החולים רמב"ם. שם, הוא ניצל זמן שנותר ללא פיקוח, נמלט מבית החולים ונעלם.

אמבולנסים בכניסה לחדר המיון בבית החולים רמב''ם בחיפה
אמבולנסים בכניסה לחדר המיון בבית החולים רמב''ם בחיפה | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

עם קבלת הדיווח במשטרה, פתחה תחנת חיפה בסריקות ומגוון פעולות לאיתורו והיום כאמור נעצר החשוד והובא לחקירה בתחנת חיפה. בתום החקירה יוחזר החשוד למעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

לפי כתב האישום שהוגש גנד שובל, בספמטבר בשנה שעברה הוא איים על עובדת בנק "מזרחי טפחות" שיפיץ תמונות עירום שלה אם לא תשדוד את הסניף שבו היא עובדת. הפקידה סיפרה ששובל עקב אחריה בדרכה לעבודה, ועצר את הרכב בטענה שהוא קצין ביטחון של הבנק ושהוא רוצה לתחקר אותה בנוגע למעילה. לדבריה, בן זוגה שהיה עימה התבקש על ידי שובל שלא להיכנס למכונית ולהמתין עד לסיום החקירה.

הרכב של הפקידה שחטף משה שובל
הרכב של הפקידה שחטף משה שובל

עוד טענה הפקידה כי שובל כיסה את עיניה במסכת פנים והחל לנסוע, אולם היא לא ידעה לאן. הרכב נכנס לחניון, ואז הכניס שובל את הפקידה לתוך מחסן, שלף שוקר חשמלי שבו איים לפגוע בה, תקף אותה ואיים עליה שלא תברח. לאחר מכן הוא הורה לה להתפשט וצילם אותה.

נגד שובל הוגש כתב אישום חמור בגין מספר עבירות, בהן: חטיפה לשם סחיטה, סחיטה באיומים וניסיון שוד.