תומכת נתניהו: לשלוח עדה ל-4 שנות שבתון; התובעת: "דברים קשים"

עו"ד כינרת בראשית צייצה בטוויטר כי שר הבריאות הבא צריך לפטר את דנה נויפלד, היועצת המשפטית של משרד הבריאות ועדה בתיק 4000, ולשלוח אותה "ל-4 שנות שבתון". התובעת, יהודית תירוש, התייחסה לכך בפתח דבריה: "דברים קשים שעשויה להיות להם השפעה לא טובה על עדים"

זמן צפייה: 00:24

לאחר שאתמול (ראשון) עו"ד כינרת בראשי צייצה כי שר הבריאות הבא צריך לפטר את דנה נויפלד, עדה בתיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) המשמשת כעת גם כיועצת המשפטית של משרד הבריאות, ולשלוח אותה, כדבריה, ל-"4 שנות שבתון" - התייחסה לכך הבוקר התובעת במשפט, יהודית תירוש, בפתח דבריה.

"מאז שהתחיל המשפט אנחנו משתדלים לשמור על האולם הזה ממה שקורה בחוץ. לפעמים מה שקורה בחוץ משפיע על הבפנים. אנחנו מרגישים צורך לעדכן את בית המשפט", אמרה.

"בשנה וחצי האחרונות יש דברים קשים נגד עדים מסוימים. אתמול הייתה עליית מדרגה נוספת כאשר גורם מסוים כתב הודעה שבה הוא קורא לשר מסוים לסיים את עבודתה של עדה מסוימת. לדברים כאלו עשויה להיות השפעה לא טובה על עדים".

לאחר מכן פנתה תירוש לעד קופלביץ' (בכיר במשרד התקשורת), ושאלה: "העברת טיוטות לחברות מפוקחות?", העד השיב כי הוא אינו העביר טיוטות לחברות המפוקחות. אז שאלה התובעת האם מישהו אחר העביר, וקופלביץ' השיב: "בשלב מסויים עדי כאהן (העוזרת האישית של פילבר) ביקשה ממני להתייעץ עם בזק על סוגיה מסויימת. אמרתי לה שאני לא חושב שזה נכון לעשות את זה, אפשר להעביר את זה בשימוע. היא אמרה שמבחינתם זה מקובל עוד בשלבים האלה".

העד קופלביץ' הוסיף: "יש טעם לפגם שהרגולטור (שלמה פילבר) בא כל כך קרוב להחלטה שהתקבלה ומשנה מדיניות. לא חשבתי שזה בלתי סביר. באה מדיניות חדשה, מדברים על פתרון שהוא זמני, נותן מענה מיידי לשוק, חשוב איך ייעשה. יכולה להיות חלופה – אני חושב שהיא לא אידיאלית אבל בהחלט סבירה. שהשוק יהנה ממה שהוא יכול להנות".

התובעת שאלה: "אמרת שמר פילבר חוזר מחופש בסוכות ואז הוא החליט לאפשר לבזק למכור חבילות שונות במחירים אחרים, זאת הייתה העדפה של בזק?",  קופולביץ' השיב: "זאת הייתה ההצעה של בזק".