הצתת הבית בשייח ג'ראח: שני חשודים נוספים נעצרו

לאחר ששני חשודים כבר נעצרו, שניים נוספים נעצרו במזרח ירושלים בחשד כי השליכו בקבוקי תבערה לעבר ביתו של תושב השכונה המתוחה, שרכבו הוצת תשע פעמים. הם הועברו לחקירת שב"כ ובהמשך יובאו לדיון בהארכת מעצרם

הצתת הבית בשייח ג'ראח: שני חשודים נוספים בפרשת הצתת ביתו של טל יושבייב בשייח ג'ראח נעצרו אמש (רביעי) במזרח ירושלים על ידי משטרת ישראל וכוחות שב"כ. השריפה פרצה בדירה באמצעות השלכת בקבוקי תבערה, לאחר לא פחות מתשע פעמים שבהן הוצת רכבו, ורק במזל היא הייתה ריקה מאדם. עד כה נעצרו ארבעה חשודים בפרשה.

כזכור, בליל שישי האחרון התקבל במשטרה דיווח על השריפה בדירה. במקום בוצעו סריקות ואיסוף של ממצאים, ושוטר שנכנס לבית נפגע באורח קל משאיפת עשן. הממצאים הראשוניים העלו חשד להצתה באמצעות השלכת בקבוקי תבערה, ובעקבות החקירה נעצרו במזרח ירושלים שני החשודים במעורבות במעשה.

Whatsapp Image 2022 02 14 At 1
בקבוקי התבערה שנמצאו בביתו ש לאחד החשודים | צילום: דוברות המשטרה

החשודים הועברו לחקירת שב"כ ובהמשך צפויה המשטרה לבקש להאריך את מעצרם בבית המשפט. מוקדם יותר השבוע נעצרו שני חשודים נוספים בשנות ה-20 לחייהם, בחשד למעורבותם בהצתת הבית. במהלך חיפוש שבוצע בביתו של אחד החשודים, נתפסו על ידי המשטרה כשמונה בקבוקי תבערה שלמים, כובע גרב וכפפות.

בשכונה בירושלים התפתחו עימותים בעת האחרונה לאחר שחבר הכנסת איתמר בן גביר מסיעת הציונות הדתית, הגיע לשכונה והקים שוב לשכה פרלמנטרית. המתיחות בין היהודים והערבים תושבי השכונה גברה בשעות שלאחר הגעתו, ובאחד התיעודים נראו כיסאות נזרקים לאוויר ונשמעו צעקות רבות. המשטרה עצרה שני מפרי סדר.

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב לאירועים ולהקמת הלשכה של חבר הכנסת איתמר בן גביר, ואמר: "מצב של הצתות של בתי מגורים בבירה הוא בלתי מתקבל על הדעת, אבל אנחנו לא זקוקים לפרובוקטורים שידליקו את האזור למען מטרות פוליטיות. לא צריך לא את עופר כסיף ולא את איתמר בן גביר".