רישיונות נהיגה מזויפים תמורת כסף: עובד במכון רפואי נעצר

פרסום ראשון: העובד נעצר בחשד שהתערב לטובת פסולי רישיון מסיבות רפואיות תמורת אלפי שקלים על כל רישיון. במשטרה לקחו לחקירה חשודים שקיבלו את הרישיונות המזויפים לכאורה

אילוסטרציה
אילוסטרציה | צילום: Shutterstock

המשטרה עצרה היום (שני) עובד במכון רפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) בחשד שנתן רישיונות נהיגה מזויפים בתמורה לשוחד. כך נודע לחדשות 13. במשטרה לקחו לחקירה חשודים, שלפי החשד קיבלו את אותם רישיונות.

מדובר בחקירה סמויה של מפלג ההונאה במחוז תל אביב, ובמהלכה עלה חשד כי הבכיר קיבל טובות הנאה בתמורה לביצוע העבירות. החקירה נפתחה בעקבות פעילות ודיווח של משרד הבריאות, שהעלה חשדות לאי סדרים בכל הנוגע לאישור בקשות למתן רישיונות נהיגה שהוגשו למכון.

מהחקירה עולה עוד כי החשוד, תושב המרכז בן 46, אישר לנהיגה מחדש נהגים בסיכון שרישיונם נפסל על ידי המשטרה ובתי המשפט מסיבות רפואיות. לפי החשד, העובד קיבל אלפי שקלים על כל רישיון.

על פי החשד, החשוד המשמש בתפקיד מינהלי ולא רפואי או מקצועי במרב"ד, התערב בתיקי בקשות מתן רישיון והשפיע במישרין על האישור. עוד עלה חשד כי תמורת סכומי כסף ששולמו לחשוד, קוצר הליך בחינת הפסילה מחודשים לימים ספורים.

המרב"ד עוסק, בין היתר, בבקשות היתר לקבלת רישיון לפסולי נהיגה משיקולי בריאות (מחלות נפש, אפילפסיה, דימנציה וכד'), פסילות בשל שימוש בסמים ואלכוהול, נהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות, גיל מופלג ועוד.

הבוקר, עם הבשלת השלב הסמוי בחקירה, נעצר העובד וכמה חשודים נוספים שהעבירו, לכאורה, כספים לחשוד תמורת אישור הבקשות שלהם לרישוי נהיגה, וכן נערכו חיפושים במשרדי המרב"ד ובתי החשודים.