"ניסה לסכל פעילות משטרתית": לוחם מג"ב מואשם בהעברת מידע חסוי לארגון פשיעה

כתב אישום הוגש נגד שוטר במשמר הגבול, אחרי שניסה לפגוע בפעילויות משטרתיות עתידיות נגד עבריינים. מאחד המקרים קיבל הנאשם מסמך חסוי והעביר אותו לגורמי הפשיעה באמצעות האינסטגרם

ניידת משטרה
ניידת משטרה (ארכיון) | צילום: shutterstock

כתב אישום הוגש היום (ראשון) לבית משפט השלום בבאר שבע נגד שוטר מג"ב אחרי שהעביר מידע חסוי לגורמים המזוהים עם ארגון הפשיעה של שלום דומרני. על פי האישומים, הנאשם העביר במספר הזדמנויות מידע חסוי אודות פעילויות מבצעיות של יחידות משטרה אליהן סופח, לרבות בנוגע לחיפושים ומעצרים עתידיים במטרה לסכל אותן. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של גילוי בהפרת חובה, שיבוש מהלכי משפט והפרת אמונים.

באחד המקרים, במסגרת פעילות משטרתית חסויה, קיבל הנאשם לידיו מסמך חסוי שכלל פירוט של אנשים המהווים "יעדי פעילות" של המשטרה ומידע על פעילויות שעתידות נגדם. השוטר העביר, באמצעות האינסטגרם, את המסמך והמידע לגורמים העבריינים ולאחר מכן מחק את התכתובות. לאחר מכן צילם הנאשם את התארגנות כוחות המשטרה, לרבות מספרי הרישוי של כלי הרכב המשטרתיים.

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר בכתב אישום חמור נגד השוטר (שמשרת בארגון בשירות חובה) מעשים שאינם עומדים בקנה אחד עם ערכי החיל והארגון. למעלה מן הצורך נדגיש כי מדובר בפעילות משותפת של משטרת ישראל ומח"ש לאיתור מקור דלף המידע, וזאת מיד כשהתעורר החשד בעניין. השוטר עצור, לאחרונה התקבלו חומרי החקירה ממח"ש ונשקל סיום שירותו בחיל והחזרתו לשירות בצה"ל".