"המהנדס" הפליל 26 חשודים בסחר בנשק וסמים: "יערער את האמון"

המשטרה חשפה כי סוכן סמוי הביא להפללתם של עשרות סוחרי נשק, אמצעי לחימה וסמים. הוא רכש במהלך החודשים האחרונים כלי נשק מסוג M-16 ושלושה אקדחים מסוג "גלוק". כמו כן, הוא קנה קוקאין וסמים נוספים כגון "דוקטור", דוסה, LSD ואקסטזי בשווי של מאות אלפי שקלים. תיעוד הפשיטות

זמן צפייה: 02:12

היחידה המרכזית המחוז הדרומי במשטרה חשפה היום (שני) את פעילותו של "המהנדס" - סוכן סמוי שפעל לאורך השנה והביא להפללתם של 26 חשודים בסחר בנשק וסמים. בשעות הבוקר המוקדמות פשטו כוחות המשטרה מיחידת יואב, חטיבת סה"ר, החטיבה המדברית מג"ב, לוחמי מג"ב, רחפנים ויחידת הכלבנים על בתיהם של עשרות החשודים, שם נתפסו כסף, סמים בכמות גדולה וכלי רכב. הוא רכש במהלך החודשים האחרונים נשק מסוג M-16 ושלושה אקדחי "גלוק", קוקאין וסמים נוספים כגון "דוקטור", דוסה, LSD ואקסטזי בשווי של מאות אלפי שקלים.

לפי המשטרה, "המהנדס" פעל במסווה של סוחר ומתווך נשק וסמים והביא למעצרם של 26 חשודים בגילי 17-70 - תושבי הדרום והמרכז. הסוכן הסמוי אותר וגויס על-ידי ימ"ר לכיש, "לאחר שבשנים האחרונות ביסס את מעמדו בקרב העבריינים כמי שעוסק בהכנה והרכבת מטעני חבלה". במשטרה הוסיפו ואמרו כי חשיפתו "תערער באופן משמעותי" את האמון והביטחון שאותם רוכשים העבריינים האחד לשני".

כדורי אקסטזי שנמצאו בפשיטות של המשטרה
כדורי אקסטזי שנמצאו בפשיטות של המשטרה | צילום: דוברות המשטרה

פעילות הסוכן חשפה את מחירון ספקי הנשקים והסמים, כפי שנמכרים לסוחרים:

•  נשק M16 - כ-78 אלף שקלים.
• אקדח "גלוק" – 40 אלף שקלים.
• קוקאין – 300 שקלים לגרם.
• "הדוקטור" – 100 שקלים לגרם.
• "דוסה" – 150 שקלים לגרם.
• בול LSD - כ-60 שקלים.
• אקסטזי – 22 שקלים לכדור (בסיטונאות).

לאחר מעצר החשודים, התקיים טקס "הפיצוח", במעמד מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן, ראש אגף החקירות והמודיעין ניצב יגאל בן שלום, מפקד מרחב לכיש ניצב-משנה רועי ולדמן, קצינים ושוטרים.

מפקד המחוז הדרומי, ניצב אמיר כהן, אמר: "שילוב של תחבולה ויצירתיות זו הדרך לחדור ולהכות בליבו של ארגון פשיעה. עבודת פיצוח סוכן מביאה לידי ביטוי את הסבלנות וההתקפיות ומעבירה מסר ברור לארגוני הפשיעה. המשטרה תגיע בבוא העת לכל אחד ולכל מקום. הפעלה כזו היא הישג מקצועי המערער את ביטחונם של העבריינים. המחוז הדרומי ימשיך לפעול מתוך יוזמה וללא לאות בדרכים סמויות וגליות על מנת למגר את תופעות הפשיעה ולהעניק לתושבים שקט וביטחון בסביבת מגוריהם ובכל צירי התנועה".

"הפעילות הזו מוכיחה שלמרות האיומים הביטחוניים בגזרה הדרומית אנו לא נחים לרגע וממשיכים לפעול במלוא העוצמה והתחכום כנגד הפשיעה על כל רבדיה", הוסיף ניצב כהן, "לסוכן, אני רוצה להודות על אומץ הלב, על התושייה ועל ביצוע מרשים. אתם, שוטרי ימ"ר לכיש, ממוקדי מטרה ופועלים בחריצות. בזכות פעילותכם המקצועית והנחושה אנו עומדים ומציינים הבוקר הזה הצלחה של פיצוח סוכן ומעצרים איכותיים של עבריינים הפוגעים באוכלוסיה נורמטיבית ועל-כך יישר כח".

ניצב אמיר כהן, מפקד מחוז הדרום
ניצב אמיר כהן, מפקד מחוז הדרום | צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

מפקד מרחב לכיש, נצ"מ רועי ולדמן, אמר: "בתחילת השנה שיגרנו טיל מונחה עם רשימת מטרות ברורה שבהן הוא אמור לפגוע, וכעת אפשר לומר, שאכן פגענו בכולן. הבוקר פשטנו על העבריינים במספר רב של מוקדים, והוכחנו להם פעם נוספת שלמשילות של המשטרה פנים רבות, והיא יכולה להפתיע אותם במקום שבו הם הכי פחות יצפו. כמחוז וכמרחב השקענו תשומות רבות על מנת לאתר את האדם הנכון למשימה ויתרה מכך, בהפעלתו במהלך שמונת החודשים האחרונים, ובכך להביא להפללתם של למעלה מ 26 סוחרי אמל"ח וסמים, שהכנסתם מאחורי סורג ובריח, ללא ספק הופכת את המרחב הציבורי למקום בטוח יותר עבור האזרחים".

"העידן הנוכחי שבו הזמינות לנשק וסמים מסוכנים כל כך גבוהים, מחייבת אותנו להמשיך לפעול ביצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא, תוך שימוש באחד הכלים העוצמתיים ושוברי השיוויון, והוא הסוכנים הסמויים, שבזכותם אף עבריין לעולם לא ירגיש בטוח בסביבתו הטבעית והדפיקה הבאה על דלתו יכולה להיות המשטרה".