"לא נישאר שקטים בפנים": אישום נגד תושב אום אל-פחם

רמי מחאמיד, בן 27 מאום אל-פחם, נאשם במגע עם סוכן זר. לפי האישום, אחרי מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר הוא התכתב עם פעיל חמאס שביקש ממנו מידע בנוגע למחסומים ופעילות צה"ל והמשטרה, וניסה להשיג חומרים להכנת מטעני חבלה

דגלי חמאס. ארכיון
דגלי חמאס. ארכיון | צילום: דובר צה"ל

כתב אישום חמור הוגש היום (שני) נגד רמי מחאמיד, בן 27 מאום אל-פחם, בגין מגע עם סוכן זר. לפי האישום, אחרי מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, הוא התכתב עם פעיל חמאס שביקש ממנו מידע בנוגע למחסומים ופעילות צה"ל והמשטרה: "תפתח את העיניים טוב. אנחנו לא משחקים. תתמכו בנו, מחכים למידע". הנאשם ענה: "אלוהים יחזק אתכם וינקום בציונים. לא נישאר שקטים בפנים". כמו כן, הוא נאשם שעמד בקשר פעיל בג'יהאד האיסלאמי, תושב ירושלים, שהעביר לו כסף.

לפי כתב האישום שהגיש עו"ד מור בן אבו מפרקליטות מחוז חיפה פלילי, משנת 2021 פיתח הנאשם תפיסה התומכת בביצוע הרג למען האל וראיית ה"שוהדאא" כערך עליון. בהמשך לכך, חשב הנאשם על רעיון של ביצוע פיגוע ירי בשטח מדינת ישראל באמצעות נשק אותו ישיג. במהלך שנת 2022, עת שהה הנאשם בהר הבית, הוא פגש תושב מזרח ירושלים אשר הציג עצמו בפני הנאשם כמי ששייך לארגון הג'יהאד האסלאמי. בהמשך, נפגש הנאשם עם מוראד במספר הזדמנויות בירושלים וביפו ושוחחו אודות מתווים שונים לביצוע פיגועים בתוך מדינת ישראל והצורך לגייס נוספים לפעילות זו. עוד במסגרת המפגשים, מסר הנאשם לתושב מזרח ירושלים כספים בסכום כולל של 6,500 ₪, מתוך כוונה שיעבירם ללוחמים בגדה המערבית.

במהלך חודש מאי 2023, אדם שזהותו אינה ידועה למאשימה, יצר קשר עם הנאשם באמצעו הרשת החברתית "פייסבוק" הציג עצמו המפעיל כתושב עזה ומסר לו שהוא מעוניין לשוחח עימו אודות נושא חשוב, שלא ניתן לדבר עליו ב"פייסבוק" ולשם כך ביקש מהנאשם לרכוש טלפון סלולרי חדש ובאמצעותו התכתב עמו ביישומון "טלגרם".

במסגרת ההתכתבויות ביניהם,  הציג עצמו המפעיל בפני הנאשם כתושב רצועת עזה המשתייך לגדודי עז אלדין אלקסאם של החמאס. המפעיל אמר לנאשם שברצונם לגייס את הנאשם על מנת שיעבוד איתם ויבצע פיגוע ירי בישראל במהלכו יפגע באישיות בכירה ואף כתב לנאשם כי ידאג לו לנשק לשם ביצוע הפיגוע. הנאשם השיב כי הוא אינו יכול לבצע פיגוע מאחר שיש לו עבודה ואחריות והדבר יהיה לו קשה. בתגובה לאמור, המפעיל ביקש מהנאשם לאתר מועמדים שיבצעו פיגועי טרור והנאשם כתב לו שיבדוק זאת.

בהמשך המפעיל שלח לנאשם רשימת חומרים הנדרשים לצורך ייצור מטען חבלה. הנאשם שאל את המפעיל מה יהיה עם מטעני החבלה שהוא ייַצר, והמפעיל השיב לו כי עליו להכינם ולאחר מכן יהיה מי שישתמש בהם. בהמשך לאמור, רכש הנאשם בבתי מרקחת באום אל פחם אציטון ומי חמצן, הנאשם אף פעל להשיג חומצה גופרתית, תוך פניה לאנשים שונים, אולם ללא הצלחה.

לאחר 7 באוקטובר פנה המפעיל לנאשם וביקש ממנו להעביר לו מידע על מחסומי משטרה בתוך ישראל והנאשם ענה לו: "בקשר למצב פה בפנים רגוע ברוב האזורים"; "אין מחסומים, כי אנשים לא זזים". "בעזרת השם המצב ישתנה פה".

במהלך חודש דצמבר 2023, זומן הנאשם לתיחקור בשירות הבטחון הכללי, ובעקבות כך החליט להיפטר מהחומרים לייצור מטענים אותם רכש, ושפך אותם בביוב מחוץ לביתו.