הוארך מעצרו של אלי פרג, החשוד שניסה לרצוח את אשתו בזריקת רעל

בית המשפט השלום בירושלים האריך בשבוע את מעצרו של פרג, החשוד כי הזריק חומר רעיל לגופה של אשתו א' - והותיר אותה עם נכות קבועה. הוא חשוד בניסיון רצח ופגיעה בפרטיות. בחקירה המשטרה עלה כי היה אובססיבי לאשתו - והטמין מכשירי האזנה ומעקב כדי לרגל אחריה. בתו בת ה-16 אמרה בדיון: "אדאג שתשב בכלא הרבה שנים"

גבר באזיקים (אילוסטרציה)
גבר באזיקים (אילוסטרציה) | צילום: שאטרסטוק

בית המשפט השלום בירושלים האריך היום (שני) בשבוע את מעצרו של אלי פרג, החשוד כי הזריק חומר רעיל לגופה של אשתו א' בחודש שעבר, והותיר אותה עם נכות קבועה. מחקירת המשטרה עולה כי פרג, החשוד בניסיון רצח ופגיעה בפרטיות, היה אובססיבי לאשתו והטמין מכשירי האזנה ומעקב כדי לרגל אחריה. הערב, בריאיון לחדשות 13, אמרה בתו של החשוד: "תמיד חשדתי בו. אימא פחדה ממנו, אבל לא האמינה שהוא מסוגל לעשות דבר כזה".

בתו בת ה-16 של פרג אמרה בדיון הארכת מעצרו: "ידעתי הכול, אבל אף אחד לא הקשיב לי", והוסיפה: "מתביישת שאני הבת שלך. אני אדאג שתשב בכלא הרבה שנים". פרג אמר בתגובה: "האמת תצא לאור כשהבדיקות יגיעו, אני דאגתי לילדים".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2406171800' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='בת החשוד: "תמיד חשדתי בו, אימא פחדה ממנו"' poster='' kid='1_u17wk6vc' duration='618']

תיק החקירה נסמך גם על ראיות שלפיהן פרג מחק פתקים מפלילים ממכשיריו, ביום האשפוז הראשון של אשתו לאחר המעשה. בחקירתו האחרונה הוטחה בפניו תמונה מהטלפון הנייד שלו, בה אשתו הייתה מצולמת בעירום בזמן שישנה, ללא ידיעתה. לפי המשטרה, גרסאותיו של החשוד מלאות בסתירות.

אלי פרג אשתו א' חשד: ניסה לרצוח את אשתו בזריקת רעל - בשיטתו של "מזריק הנפט"
א' בבית החולים, לאחר שבעלה אלי פרג הזריק רעל לגופה

פרג הכחיש כל קשר למיוחס לו בחקירת המשטרה, אך אתמול פורסמו במהדורה המרכזית עדויות נוספות הקושרות את פרג לביצוע המעשה. במשטרה מצאו בהיסטוריית החיפושים במחשבו של פרג בדיקות לגבי שיטות הרעלה, ובתוך כך גם מידע על פרשיות מהעבר שהסעירו את המדינה, כמו פרשת "מזריק הנפט" לפני כ-40 שנה, בה משה לוי הרדים את קורבנותיו באמצעות חומרים שונים ואז הזריק לגופם רעלנים כמו נפט וכלורופורם - שיטה הזהה לשיטה בה פרג חשוד בהרעלת אשתו, מה שהגביר את חשדות המשטרה נגדו.

בהקלטות שפורסמו בחדשות 13, נשמע פרג כשהוא מנסה, לטענת אשתו, לטשטש את מעשיו ולהתנהג כאילו הוא מודאג ממצבה הרפואי. "אני לא רוצה שיתנו לך משהו ויעשו לך נזק, חס ושלום. אני לא רוצה שייגעו לך בגב בלי להתייעץ עם רופא, לראות שאין סיכונים בדבר הזה", נשמע פרג אומר לאשתו. לדבריה של א', "הוא פחד שיבדקו לי את הגב, יבינו מה הוא עשה ושהוא ייעצר".

זירת האירוע סמוך לאופקים
ניידת משטרה | צילום: דוברות המשטרה

על-פי החשד, פרג הזריק אקונומיקה לגבה של אשתו, באזור עמוד השדרה. לאחר האירוע, א' הלכה לאורתופד שבדק את גבה, ומצא במקום שטפי דם שהצביעו על טראומה לאזור - מה שהגביר את החשד שלה כי בעלה הזריק חומר מסוכן לגופה כשהיא ישנה. היא וילדיה פנו למשטרה, שפתחה בחקירת המקרה. א' סיפרה כי הקנאה של בעלה כלפיה החלה להתעורר כשהיא החלה לעבוד מחוץ לבית, לאחר שהוא לא יכול היה לשאת את המחשבה שהיא עובדת בחברת גברים אחרים.