תיעוד: אלמונים מנפצים את חלונות ביתו של עד תביעה נגד ברלנד

רעולי פנים חמושים באלות הגיעו לביתו של יום טוב חשין, שבשנים האחרונות הפך למוביל המאבק נגד הרב, ניפצו באלות את החלונות ואת הדלת האחורית בעוד הוא ומשפחתו שוהים במקום - ונמלטו במהירות

זמן צפייה: 01:50

בשבוע שעבר, ביום שלישי בלילה, הגיעו רעולי פנים חמושים באלות לסגור חשבון עם הרב יום טוב חשין, עד תביעה בפרשת "עושק שחור". במרכז הפרשה, אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים" ושבעה מעוזריו הבכירים שעצורים כבר שבועיים בחשד שניצלו אנשים במצוקה והוציאו מהם סכומי עתק.

חשין נחשב בעבר לאחד האנשים הקרובים ביותר לברלנד, אך בשנים האחרונות הפך לחוד החנית במאבק נגד הרב. מצלמות האבטחה תיעדו כיצד הגיעו רעולי הפנים, כמו בהתנהלות של ארגון פשע, באישון לילה לביתו של חשין בבית שמש. הם ירדו במדרגות, דפקו תחילה בדלת וכשלא נענו, ניפצו באלות את החלונות ואת הדלת האחורית ונמלטו מהמקום במהירות.

לכתבות נוספות בנושא:

עד מרכזי נגד ברלנד הותקף בביתו; חשוד נעצר

"קיים חשש שהחשוד ימלט מהדין": הוארך מעצרו של הרב ברלנד

6 מדינות ו-3 יבשות: הקלטות ברלנד המתעדות את מסע הבריחה

תיעוד חסידי הרב ברלנד
תיעוד חסידי הרב ברלנד | צילום: חדשות 13

חשין וילדיו המבוהלים שהו בבית באותה העת, אך למזלם, לא נפגעו. בסוף השבוע נעצר תושב קריית עקרון כאחד החשודים במעשה ומעצרו הוארך בארבעה ימים בחשד להטרדת עד, קשירת קשר לביצוע פשע והיזק לרכוש במזיד.

במשטרה אומרים שצפויים מעצרים נוספים. בינתיים דחה בסוף השבוע בית המשפט המחוזי שבירושלים את הערעור שהגיש ברלנד על המשך מעצרו, למורת רוחם של חסידיו שהקימו אוהלים מול בית המעצר.