נתניהו התלונן במשטרה: "הניחו מכתב המכפיש אותי על קבר אבי"

היועמ"ש של הליכוד הגיש תלונה במשטרה בשמו של נתניהו לאחר שמכתב הונח על קבר אביו המנוח, ובו נכתב, בין היתר, כי הוא "מאפשר לחבורה של גזענים, פאשיסטים, הומופובים ועבריינים סדרתיים לגרור את מדינת ישראל להיות קלפטוקרטיה כושלת במקרה הרע או דיקטטורה מבודדת במקרה הטוב"

ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם אביו בנציון נתניהו ז"ל. ירושלים, 2009
ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם אביו בנציון נתניהו ז"ל. ירושלים, 2009 | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש היום (שני) תלונה במשטרה, לאחר שהונח על קבר אביו, בנציון נתניהו ז"ל, מכתב המכפיש את נתניהו. במכתב התלונה שהגיש נתניהו באמצעות עו"ד אבי הלוי, המכהן כיועץ המשפטי של תנועת הליכוד, נמסר כי המכתב נכתב בכתב יד ונשא את תאריך ה-20 בינואר.

"המכתב נפתח בפנייה של הכותב אל המנוח 'פרופסור נכבד' ולאחריה מכפיש את בנו, מר בנימין נתניהו, כי 'שכח את עקרון הפרדת הרשויות בדמוקרטיה ליברלית, ואינו זוכר את ההבדל בין שלטון העם לבין עריצות הרוב'. הכותב ממשיך ומסית כלפי רה"מ וטוען, כי הוא 'מאפשר לחבורה של גזענים, פאשיסטיים, הומופוביים ועבריינים סדרתיים לגרור את מדינת ישראל להיות קלפטוקרטיה כושלת במקרה הרע או לדיקטטורה מבודדת במקרה הגרוע'", נמסר במכתב התלונה שהגיש עו"ד הלוי.

המכתב שהגיש רה''מ נתניהו למשטרת ישראל
המכתב שהגיש רה''מ נתניהו למשטרת ישראל

עוד נמסר במכתב: "חופש הביטוי הוא אחד ממאפייניו של שלטון דמוקרטי. מותר וחשוב לקיים שיח ציבורי על הרפורמה במערכת המשפט, שהממשלה הנבחרת שקמה בכנסת ה-25 מבקשת לקדם - רפורמה שתוכנה מבטא את רצון העם והולם את עקרונות היסוד של הדמוקרטיה. ואולם, רטוריקת ההמרדה, השנאה וההסתה של חלק מהמתנגדים לרפורמה, שבאה לידי ביטוי, בין היתר, במעשה זה - אינה חוסה תחת כנפיו של חופש הביטוי. היא עלולה להתדרדר למעשים חמורים ולפגיעה בסדרי המשטר והחברה במדינה".