חקירת האיומים על בנט: נמצאה התאמה בכתב היד במכתבים לחשודה

לאחר שפורסם שמה של אילנה ספורטה חניה בת ה-65, שנחשדת בשליחת מכתבי איום לראש הממשלה ומשפחתו, כעת התבררו פרטים חדשים מחקירתה. כתב היד של החשודה תואם, לפי גורמים במשטרה, לכתב היד שבמכתבים

זמן צפייה: 02:34

במסגרת חקירת האיומים על ראש הממשלה נפתלי בנט, גורמים במשטרה אמרו כי יש להם התאמה מלאה בין כתב היד במכתבים לכתב ידה של החשודה - כך פורסם הערב (חמישי) בחדשות 13. ההתאמה היוותה התקדמות בחקירה ובמשטה יעמתו את החשודה בסוף השבוע עם הממצאים.

שמה של החשודה הותר הבוקר לפרסום - אילנה ספורטה חניה, תושבת אשקלון בת 65. מעצרה הוארך היום בשלושה ימים, עד יום ראשון, לאחר שהשופט ארז מלמד קבע בהחלטתו כי התחזק החשד הסביר נגדה. היא חשודה, כאמור, בכך ששלחה מכתבי איום לבנט ולבני משפחתו ובהם כדורי נשק.

אילנה ספורטה חניה, החשודה בשליחת מכתבי האיום לרה''מ בנט ומשפחתו
אילנה ספורטה חניה, החשודה בשליחת מכתבי האיום לרה''מ בנט ומשפחתו | צילום: מתוך פייסבוק

נציג המשטרה בדיון אמר כי "מדובר בשני אירועים חמורים, איומים ברצח של רה"מ, אשתו ובנו הקטין אם לא יתפטר מתפקידו. הסחיטה לוותה בתחמושת חיה ובאמצעותה התעצמה הסחיטה. סניגורה של החשודה, עו"ד עדי כרמלי, טען בדיון כי "המשטרה גוררת רגליים ועד כה לא הטיחה בה ראייה אחת שקושרת אותה למכתבים".

באחד הפוסטים שפרסמה בפייסבוק כתבה החשודה: "התעוררתי מחלום חלמתי שאיווט המולדבי ובנט נפטרו מקורונה קמתי מחוייכת והכי שלמה עם המוות שלהם". מכרה של החשודה אמרה היום לחדשות 13: "כל העיר חשבה שזו היא, זו לא הפעם הראשונה שהיא מסתבכת. כבר עצרו אותה כמה פעמים. המשפחה שלה נורמטיבית, וכולם מכירים את בעלה בעיר, אבל היא מדברת לא יפה".

ח''כ יריב לוין עם אילנה ספורטה חניה, החשודה בשליחת מכתבי האיום לרה''מ בנט ומשפחתו
ח''כ יריב לוין עם אילנה ספורטה חניה, החשודה בשליחת מכתבי האיום לרה''מ בנט ומשפחתו | צילום: מתוך פייסבוק

במהלך הדיון עלה כי החשודה שלחה את המכתבים שהכילו כדורי רובה, והיא גם נחקרה בעבר בעקבות פוסט שפרסמה. המשטרה ייחסה לחשודה עבירות של הובלת אמצעי לחימה, סחיטה באיומים, קשירת קשר לביצוע פשע ואיום במעשה טרור. סניגורה, עו"ד עדי כרמלי מהסניגוריה הציבורית, הכחיש כל קשר לחדשות וטען כי מדובר במעצר שווא.