נתניהו: "התעללות בפעוטות חסרי ישע היא פשע בלתי נסלח"

לאחר חשיפת חדשות 13 בדבר החשד להתעללות בילדים בפעוטון ברמלה, ראש הממשלה הורה לקדם חקיקה שתחמיר את הענישה על מעשים אלו. "לא נקבל תופעה פסולה זו. ניאבק בה בכל הכלים העומדים לרשותנו"

זמן צפייה: 03:23

ברקע פרשת ההתעללות בפעוטון ברמלה כפי שנחשפה בחדשות 13, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (שני) כי הורה לקדם באופן מיידי חקיקה שתחמיר את הענישה על "הפשעים הללו", כהגדרתו, והוסיף: "התעללות בפעוטות חסרי ישע היא פשע בלתי נסלח. לא נקבל תופעה פסולה זו וניאבק בה בכל הכלים העומדים לרשותנו".

מנכ"לית המועצה לשלום הילד עו"ד ורד וינדמן התייחסה לדבריו של רה"מ: "הצהרת ראש הממשלה ביחס לנושא התעללות בפעוטות מעבירה מסר חשוב. יחד עם זאת, לא די בקידום חקיקה נוספת, שעה שחקיקה קיימת שנועדה למנוע מבעוד מועד התעללות בפעוטות מעוכבת על ידי הממשלה או לא מיושמת על ידיה. ראש הממשלה, צריך, לצד קידום החמרת הענישה, לדאוג להקצאת המשאבים ליישומו המיידי של חוק הפיקוח על המסגרות לגיל הרך, וכן למנוע את דחיית יישום חוק המצלמות כפי שמבקש משרד האוצר לעשות במסגרת חוק ההסדרים".

מור דקל, יו״ר העמותה למען הילד בגיל הרך: "אנו דורשים שהמדינה תקבל אחריות להבטחת שלומם והתפתחותם של התינוקות והפעוטות בגנים הפרטיים והציבוריים כאחד. זוהי זכותם הבסיסית של ילדינו ולא ניתן יד להפקרות השוררת בהם. יש להכריז מייד על מצב חירום ולנקוט באופן מיידי בצעדים הבאים: להתקין תקנות בחוק הפיקוח על מסגרות לפעוטות וליישם אותו, לחייב התקנת מצלמות בגני הילדים, קביעת עונש מקסימום מרתיע למי שפוגע בחסרי הישע".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יאיר נתניהו: מראה לאבא את החייזרים מההפגנות – זה מצחיק אותו

פרשת הכדורגלנים והקטינות: המשטרה סיימה את השלמות החקירה

המבקר מתריע: כשליש מהתושבים אינם ערוכים למתקפת טילים ורקטות

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

כזכור, בשבוע שעבר נודע כי הורים לפעוטות בגן בשפלה הגישו תלונה במשטרה נגד סייעות, ומסרו לידיה תיעוד של האלימות הקשה שהופעלה, לכאורה, כלפי ילדיהם. עד כה נעצרו כמה סייעות - אחת מהן נעצרה מוקדם יותר הערב, וכן בעלת הפעוטון ליטל ברסי.

הערב נחשפו התכתבויות בין ברסי לבין אמהות, אשר שיתפו אותה בחששות שלהן מפני הנעשה בגן. "אם הייתה בעיה - זה מטופל מיידית. סמכי עליי", כתבה ברסי לאחת האמהות. "מאתמול ישבתי על המצלמות ולא ראיתי שום דבר חריג. לא טלטול ולא שום אחיזה שאינה הולמת מאף אחת מהמטפלות".

ברסי אמרה לאם כי גם כאשר שיחקה עם ביתה היא לא ראתה שום עניין חריג, "כלומר היא לא הראתה לי טלטול או משהו. אני נוטה לחשוב שהטלטול הינו פרי דמיונה העשיר של בתך". לאותה אמא ביקשה להבהיר גם כי "כל דבר חריג שאת רואה מבחינת הילדה - את מעדכנת אותי באותו הרגע ולא חודש אחרי. היי בטוחה שבתך בידיים הכי טובות שיש", סיכמה בעלת הגן.

ליטל ברסי, בעלת הגן ברמלה שבו על פי החשד התעללו בפעוטות
ליטל ברסי, בעלת הגן ברמלה שבו על פי החשד התעללו בפעוטות

מוקדם יותר הבוקר הודיעה המשטרה כי ברסי נעצרה לאחר שנחקרה בשנית. זאת, לאחר שביום שישי נחקרה בחשד לעבירה על חוק הפיקוח על המעונות. בעלת הגן הובאה לדיון בעניינה בבית משפט השלום בראשון לציון, שם הוארך מעצרה בארבעה ימים. השופטת אמרה בדיון כי ישנם סרטונים שקושרים את הגננת לאלימות כלפי הילדים. גם מעצרן של הסייעות החשודות הוארך בארבעה ימים.

"עולה תמונה מזעזעת של אלימות נגד הילדים בגן על ידי הסייעת והגננת, החשודה הייתה נוכחת באופן פיזי בגן", אמרה השופטת. "מהחקירה עולה כי ברסי ידעה מהאלימות ולא עשתה דבר. קיים קשר שתיקה בינה לבין הסייעות. האלימות כלפי הפעוטות הפכה לשגרה של ממש - השלכת חפצים, מכות קשות שגרמו לפעוטות חבלות, והשלכת אוכל על הרצפה - מעשים אלו מלמדים על רמת מסוכנות גבוהה".

הסייעות רוחמה סעד, אורלי שרגני, חני ננה צצשוילי ונירית סוייד, החשודות בהתעללות בפעוטות בגן ברמלה
הסייעות רוחמה סעד, אורלי שרגני, חני ננה צצשוילי ונירית סוייד, החשודות בהתעללות בפעוטות בגן ברמלה