גורמים משפטיים על ה"הוראות" למשטרה: בן גביר חורג מסמכותו

פרסום ראשון: גורמים במשרד המשפטים טוענים כי השר לביטחון לאומי איתמר חורג מסמכותו כשהוא מדבר על "הוראות" שנתן למשטרה, ומתכננים דיון בנושא סמכויותיו. כזכור, בן גביר רצה לשנות את החקיקה בנושא - אך זה טרם קרה

זמן צפייה: 01:22

פרסום ראשון: גורמים במשרד המשפטים טוענים כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר חורג מסמכותו כשהוא מדבר על "הוראות" שנתן למשטרה, ומתכננים דיון בנושא סמכויותיו, כך פורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית.

עד אמש חזר השר בן גביר על המילים "הוריתי למשטרה", אך אתמול כבר אפשר היה לשמוע אותו מדבר בזהירות על "מדיניות המשטרה" - וזאת מכיוון שאין לו סמכות לתת הוראות מבצעיות למשטרה. בן גביר רצה לשנות את החקיקה בנושא, אך זה טרם קרה.

במשרד המשפטים מודעים היטב לכך שהשר בן גביר חורג בסמכותו מזה תקופה ארוכה, לפחות במה שהוא אומר, ולכן מתכוונים לקיים דיון בנושא.

באופן כללי ניתן לומר כי המשטרה והמפכ"ל קובי שבתאי נותנים את התחושה שהם הפכו למעין "שפוטים" של בן גביר, והיום למשל כשהם מגיעים לדיון בכנסת שאמור לעסוק בהכנה לרמדאן - הדיון נערך בחדר של עוצמה יהודית, ורק כשהובנה המבוכה עברו המשתתפים לחדר אחר.

Hqczup
השר בן גביר והמפכ''ל שבתאי | צילום: אורן בן חקון, יונתן זינדל, פלאש 90

תגובת השר איתמר בן גביר: "הניסיון להלך עלי אימים הפעם באמצעות בדיקה שקוף ומביך. המדיניות שלי היא אכן הנחיה! הפרקליטות עצמה קבעה כי מותר לשר להתוות מדיניות לגבי חסימת כבישים וכך אמשיך לעשות. כל בדיקה שכזאת מוכיחה עד כמה הרפורמה במערכת המשפט חיונית והפרקליטות ככל שאכן מקיימת בדיקה כזאת הופכת לפרזנטורית הכי גדולה של הרפורמה. השר קובע מדיניות ולא הפקידים".