בן גביר: "האיום המרכזי - שומר החומות 2, יש להקים משמר לאומי"

השר לביטחון לאומי כינס מסיבת עיתונאים יחד עם המפכ"ל קובי שבתאי, ואמר כי בכל הערכות המצב עולה סכנה ברורה: "ובתרחיש כזה יש רק מוצא אחד - הקמת משמר לאומי". יו"ר הכנסת לשעבר מיקי לוי התפרץ לעברו

זמן צפייה: 02:59

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כינס הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים יחד עם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, ובו הוא מציג את הרפורמה המתוכננת למשטרת ישראל. "בכל הערכות מצב עולה סכנה ברורה", אמר בן גביר, "האיום המרכזי שעומד בפנינו הוא תרחיש ששומר החומות 2 בפתח, ובתרחיש כזה יש רק מוצא אחד - הקמת משמר לאומי".

"הגענו לפיתרון", הוסיף השר, "להחזיר את המשילות, חיזוק המשטרה הכחולה, נעלה את המשכורות לכל השוטרים, מגיוס ועד הקצינים, בשיעור של בין 20 ל-40 אחוזים. אני קורא לכל השוטרים שעזבו לחזור למשטרה".

מסיבת העיתונאים של השר בן גביר והמפכ''ל שבתאי
מסיבת העיתונאים של השר בן גביר והמפכ''ל שבתאי

המפכ"ל שבתאי אמר במסיבת העיתונאים: "אני לא בובה של אף אחד, בחיים לא הייתי בובה של אף אחד. זה שאני מכבד זה משהו אחר. אני זרוע מבצעית ומתוקף תפקידי אני פועל על פי חוק, כך גם עם השר בן גביר. ישבנו ודיברנו והגענו להבנות בלי לפגוע במעמדו של המפכ"ל או בכבודה של משטרת ישראל".

המפכ''ל קובי שבתאי במסיבת העיתונאים
המפכ''ל קובי שבתאי במסיבת העיתונאים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר הכנסת לשעבר, ניצב בדימוס מיקי לוי, אשר שימש כמפקד מחוז ירושלים של המשטרה, הגיע למסיבת העיתונאים והתפרץ לעבר בן גביר. "הדו"ח הזה הונח על שולחנה של המשטרה לפני שבועיים", צעק לוי, "הזמנתי את המפכ"ל ואתה לא אישרת לו לבוא לוועדת הכנסת. אתה איש שרץ מזירה לזירה ולא הגעת לאף זירה".

"עשרה הרוגים התפוצצו בנתניה, ואתה הפרובוקטור לא נראה בשום זירת אירוע", הוסיף לוי, "שואלים אזרחי מדינת ישראל 'היכן בן גביר?', לא אישרת למפכ"ל לבוא, אתה נעלמת. הפקרת את אזרחי מדינת ישראל והם שואלים 'היכן נעלם בן גביר?'".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2301241928' autoplay='0' credit='' desc='מיקי לוי מתפרץ לעבר השר בן גביר' poster='' kid='1_q724z6fg' duration='']

בן גביר השיב לו: "תכבד את המפכ"ל, אתם עשיתם מספיק נזק. שנתיים של נזק עשיתם. תהיה ממלכתי, אתה משקר, אמרתי לךתן לי שלושה תאריכים. תכבד את המפכ"ל, תהיה ממלכתי, תפסיקו עם הפרובוקציות שלכם. עשיתם מספיק נזק, זה במשמרת שלך. הרסת את המשטרה".

מיקי לוי מתפרץ לעבר השר בן גביר במסיבת העיתונאים
מיקי לוי מתפרץ לעבר השר בן גביר במסיבת העיתונאים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90