בן גביר ונציבת שב"ס הורו: חיילות יוצאו מהאגפים הביטחוניים

בעקבות החשד לקשר אינטימי בין בין סוהרת בשירות חובה לבין אסיר ביטחוני, השר לביטחון לאומי החליט יחד עם רב-גונדר קטי פרי לפעול להוצאת סוהרות החובה מהאגפים הביטחוניים כבר בימים הקרובים. "אפס סובלנות למקרי טוהר מידות"

זמן צפייה: 02:28

בעקבות החשד שנחשף היום (שישי) לקשר אינטימי בין בין סוהרת בשירות חובה לבין אסיר ביטחוני, בהודעה משותפת של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ונציבת שירות בתי הסוהר רב-גונדר קטי פרי נמסר כי השניים הנחו להפסיק לאלתר את שירות סוהרות החובה בבתי הסוהר הבטחוניים בשב"ס.

בהודעה המשותפת נמסר כי בשיחה שהתקיימה בין השר לבין נציבת שב"ס החליטו השניים לפעול להוצאת סוהרות החובה מהאגפים הביטחוניים כבר בימים הקרובים, שיאפשרו גם הם פרק זמן להתארגנות קצרה, זאת "בהמשך לתהליך שהוביל השר בן גביר מראשית כהונתו להוצאת כלל סוהרות החובה מהאגפים הביטחוניים לאחר 20 שנה בהם משרתים חיילי חובה בשב"ס - תהליך שכבר החל ובמסגרתו כבר הוצאו מאות סוהרות בשירות חובה מהאגפים הביטחוניים, ואמור להסתיים במחצית 2024".

השר בן גביר מסר: "מדובר באירוע שיטתי ומתמשך שלא ניתן לסבול אותו יותר. ניצול של סוהרות בידי מחבלים ארורים וקשרים אסורים הוא לא מצב שיתאפשר במשמרת שלי. משנודע לי על האירוע שפורסם הבוקר, המתווסף לאירועים קודמים, אין מנוס מהחלטה מיידית".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רב-גונדר פרי מסרה: "נוכח הארוע והחומרה אותה אני מייחסת לו, הארגון בראשותי ינקוט בכל הצעדים הדרושים ובאפס סובלנות למקרי טוהר מידות. השר ואני רואים בנושא זה עניין ערכי במעלה הראשונה. במהלך השנה האחרונה הובלנו הליך גיוס מסיבי וגייסנו בזמן שיא למעלה מ-1000 סוהרי קבע ועל כן אפעל להקדמת הליך הוצאת סוהרות החובה והחלפתם בתקני קבע במהלך הימים הקרובים".

נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי
נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקשר בין הסוהרת לאסיר הביטחוני, אשר שפוט למאסר עולם והיה מעורב ברצח ישראלים, נחשף בעקבות מידע מודיעיני והסוהרת זומנה לקצין הביטחון של שב"ס, שם סיפרה שקיימה קשר אינטימי עם האסיר שכלל מגע מיני שלא הגיע לכדי יחסי מין. מפרטי המקרה עולה כי הקשר התקיים לפני כשנה, ולפי החשד התבסס על הטלפון הנייד והאינסטגרם.

Whatsapp Image 2023 08 20 At 1
בית הסוהר רימונים | צילום: משה שי, פלאש 90

החשד בשב"ס הוא שחברותיה של הסוהרות ידעו על הקשר ולא דיווחו על כך לממונים. כמו כן, נבדק אם האסיר היה בקשר עם עוד סוהרות. בשבוע הבא צפויות להיחקר באזהרה לפחות שתי סוהרות נוספות. האסיר הועבר בעקבות החשיפה לבידוד והוא יוענש. כלל המידע הועבר למחלקה לחקירות שוטרים לצורך בדיקת המקרה.

עו"ד יאיר אוחיון
עו"ד יאיר אוחיון

עורך הדין יאיר אוחיון, אשר מייצג את הסוהרת, מסר: "עצם העובדה שמרשתי נחקרה באזהרה מהווה אבסורד ועיוות חמור, לאור כך שהיא קורבן של אותו אסיר ביטחוני. מדובר ב"קשר" שנכפה עליה באיומים, כאשר האסיר לא הותיר לה ברירה ולמעשה אילץ אותה להיות איתו בקשר. בשלב מסוים בו התחננה מרשתי שיחדול ממעשיו ויניח לה - איים כי יפגע בה ובמשפחתה ויהרוס את חייה. כאמור, מדובר באופן מובהק בקורבן, וכעת שהעניין התפרסם - נגרם לה עוול כפול ומכופל. אני סמוך ובטוח שהאמת תצא לאור בקרוב מאוד וכי שמה ינוקה לחלוטין".