הציג היתר לנסיעה באדום: גרסת הנהג של בן גביר

משה אייכנשטיין, הנהג שהסיע את השר לביטחון לאומי בעת התאונה ברמלה, נחקר באזהרה במשטרה. כשנשאל מה גרם לו לעבור באור אדום, הציג היתר המאפשר זאת, וטען: "ברגע שהשר נכנס לרכב - אני בנסיעה מבצעית". במשטרה יבדקו אם ראש מערך האבטחה נתן לכך אישור. בן גביר יזומן למסור עדות 

זמן צפייה: 01:09

חמישה ימים אחרי תאונת הדרכים של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, נהג הרכב שהסיע אותו בעת המקרה זומן היום (רביעי) לראשונה לחקירה באזהרה. מציטוטים שהגיעו לידי חדשות 13 עולה כי הנהג, משה אייכנשטיין, שנחקר בחשד לנסיעה לא זהירה ועל כניסה לצומת באור אדום - הציג בחקירתו היתר המאפשר נסיעה באדום.

לפי ההיתר, "נוהג ברכב ביטחון רשאי בשעת מילוי תפקידו - לעבור על פני תמרור או רמזור המורים על עצירה בלי להיעצר", ואף "לעבור על המהירות המותרת". אייכנשטיין הסביר: "נהגתי לפי ההכשרה וההיתר שניתן לי. עצרתי בכניסה לצומת, ברגע שרכב מסחרי עצר והבין שיש שיירת ביטחון - המשכתי בנסיעה איטית. נהג הרכב השני התעלם מהרכב שעצר בצומת, ונכנס בי במהירות - מה שגרם לרכב המשוריין להתהפך".

הנהג הוסיף כי לפי ההנחייה שקיבל, ברגע שהשר נכנס לרכב - הוא בנסיעה מבצעית. במשטרה טוענים כי מי שרשאי לתת הוראה אישור לנסיעה מבצעית הוא ראש מערך האבטחה - ממנו יגבו עדות בהמשך. גם השר יזומן למסור עדות במשטרה ברגע שהדבר יתאפשר.

השר איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
זירת התאונה של בן גביר ברמלה
זירת התאונה של בן גביר ברמלה | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

ביום שישי האחרון, רכבו של בן גביר היה מעורב בתאונה, זמן קצר אחרי שביקר בזירת הפיגוע ברמלה. הרכב התהפך, והשר, שנפצע קל - פונה לבית החולים אסף הרופא ולאחר מכן להדסה עין כרם. בנוסף לבן גביר, פונו מהזירה בתו, נהג הרכב, אחד ממאבטחיו ונהג הרכב הנוסף שהיה מעורב בתאונה. בתום יומיים של אשפוז, שוחרר השר מביה"ח.

בעת אשפוזו, כתב בן גביר בפוסט בפייסבוק: "אני שומע כל מיני טענות לגבי אופן הנסיעה. רק אזכיר, לצערי אני האישיות המאוימת ביותר כיום במדינת ישראל. רק בשנה האחרונה נלכדו מספר חוליות שרצו להתנקש בי. בהתאם לכך, וכנהוג לגבי אישים בכירים מאוימים אחרים, נסיעתי יחד עם רכבי האבטחה הינה במתכונת מבצעית. בפרט בזמנים ובמקומות ברמת איום גבוהה יותר".