ממניע גזעני: 5 תושבי הפזורה מואשמים בידויי אבנים על רכבים

לאחר חקירה משותפת של המשטרה ושב"כ, כתב אישום הוגש נגד חמשת הנאשמים הצעירים, להם מיוחסות גם עבירות של מעשה טרור. בעקבות פעילות הצעירים, נפגעו כלי רכב רבים ושני אנשים נפצעו באורח קל, בהם אישה בהיריון

Whatsapp Image 2023 06 11 At 1
רכב שנפגע מיידוי אבנים בנגב | צילום: דוברות המשטרה

אובדן המשילות בדרום: כתב אישום הוגש היום (ראשון) נגד חמישה צעירים תושבי הפזורה הבדואית, בגין מעורבות בידויי אבנים על מכוניות בנגב. מעצרם של החמישה בוצע במסגרת פעילות משותפת של משטרת ישראל ושב"כ, אשר ניהלו חקירה משותפת במהלך החודש האחרון.

על פי ממצאי החקירה, חמשת הצעירים החשודים היו מעורבים במספר אירועים של ידויי אבנים לעבר רכבים פרטיים שנסעו בכביש 25, באזור צומת אבו תלול הסמוך לבאר שבע. עוד עלה מן החקירה כי הצעירים נהגו לבצע תצפיות על רכבים בכדי לזהות נהגים יהודים ולפגוע בהם. זאת, במטרה לנקום, בעקבות פרסומים שקריים אודות פעילות משטרתית נגד מתפללים בהר הבית בחודש הרמאדן.

Whatsapp Image 2023 06 11 At 1
אחד הרכבים שנפגעו מיידוי האבנים של הנאשמים | צילום: דוברות המשטרה
Whatsapp Image 2023 06 11 At 1
אבן שחדרה לכלי רכב | צילום: דוברות המשטרה

כתוצאה מידויי האבנים של הצעירים נפצעו באורח קל שני אזרחים, בניהם אישה הרה, וכלי רכב רבים נפגעו. העצורים מואשמים בעבירות של יידוי אבנים לעבר כלי תחבורה, חבלה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני ושיבוש מהלכי משפט. בנוסף, נגד שלושה מן העצורים יוחסו גם עבירות של מעשה טרור ותקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעי.