רצח העבריין ברוך בורוכוב: אחרוני החשודים שוחררו ממעצר

לאחר 36 ימים, שלושת החשודים האחרונים ברצח הצעיר בראשון לציון שוחררו למעצר בית, למרות בקשת היאחב"ל לשלושה ימי מעצר נוספים. השופטת קבעה בהחלטתה: "בשלה העת לקבל החלטה האם להגיש כתב אישום או לאו"

ברוך בורוכוב

לאחר 36 ימים, אחרוני החשודים ברצח העבריין ברוך בורוכוב בראשון לציון שוחררו היום (שלישי) ממעצר. למרות בקשת נציג היאחב"ל רפ"ק מאור גורן לשלושה ימי מעצר נוספים, שופטת בית משפט השלום בראשון לציון דורית נוי סבן החליטה לשחרר גם את שלושת החשודים האחרונים למעצרי בית. ביאחב"ל הודיעו כי יערערו לבית המשפט המחוזי.

חוקרי היאחב"ל הצליחו להשיג במהלך החקירה שלל ראיות שכוללות DNA על שני אקדחים, את מכוניות המילוט וצילומי אבטחה. יחד עם זאת, בפרקליטות שמלווה את התיק ממתינים לזיקוק של תוצאות DNA ומצלמות אבטחה שבהן נראות דמויות המחסלים - ועל כן עוד לא נתנו אישור לכך שהתיק סגור לכתב אישום ונראה שהמחלוקת הזאת תגיע לדרגים הגבוהים.

השופטת דורית סבן נוי
השופטת דורית סבן נוי

השופטת נוי סבן קבעה בהחלטתה כי "התמונה הראייתית מאז הארכת המעצר האחרונה לא השתנתה", והוסיפה: "עיון בפעולות החקירה בדו"ח הסודי מלמד שאף ישנן תשובות לחלק מפעולות החקירה המשמעותיות. בית המשפט מלווה את החקירה מראשיתה, ודומה כי החקירה הגיעה לסיומה ובשלה העת לקבל החלטה על ידי הגורמים המוסמכים האם להגיש כתב אישום או לאו. דומה כי הספינה הורידה עוגן, והיה על הגורמים הממונים לקבל החלטה סופית עובר לדיון היום. משהחליטה כזו לא התקבלה, ומשאיני סבורה שיש בפעולות החקירה לשנות תמונות החקירה באתי לכלל מסקנה כי יש להורות על שחרור החשודים בתנאים".

זירת הרצח בראשון לציון
זירת הרצח בראשון לציון | צילום: דוברות המשטרה

בורוכוב בן ה-22 נרצח בביתו ברחוב חנקין בראשון לציון ב-24 באפריל השנה. מחקירת המשטרה עד כה עולה כי החשודים ירו בבורוכוב בביתו - ונמלטו. הרקע הוא סכסוך בין משפחות הפשע מוסלי וחייא. נבדק אם בורוכוב נחשד כמי שהניח מטען ברכבו של אלי מוסלי חודש קודם לרצח בדרום תל אביב - והמעשה בוצע כנקמה.