"תדקור אותו": אסף ברגיג הורשע ברצח יאשיהו בלום בראשל"צ

כמעט ארבע שנים אחרי הקטטה שהסתיימה בדקירה קטלנית, בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע את ברגיג, תושב לוד בן 22, ברצח בכוונה של בלום, תושב עלי בן 22 שהיה במותו, בחוף הים בראשון לציון באוגוסט 2020. "הנאשם אף התפאר במעשיו, כאשר אמר ברכב: 'ראית מה עשיתי לו?'"

אסף ברגיג, הורשע ברצח יאשיהו בלום בראשון לציון
אסף ברגיג, הורשע ברצח יאשיהו בלום בראשון לציון | צילום: מתוך פייסבוק

כמעט ארבע שנים אחרי הקטטה שהסתיימה בדקירה קטלנית, בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע הבוקר (רביעי) את אסף ברגיג, תושב לוד בן 22, ברצח בכוונה של יאשיהו בלום, תושב עלי שהיה בן 22 במותו, בחוף הים בראשון לציון באוגוסט 2020.

מכתב האישום, שהוגש לפני ארבע שנים ע"י עורך הדין רועי לוס מפרקליטות מחוז מרכז, עולה כי ברגיג, שהיה בן 18 בעת האירוע, הגיע עם חבריו לחוף הים "ארבע על ארבע" בראשון לציון בסביבות שתיים לפנות בוקר, וכשחזרו לרכבים לאחר הבילוי, חנה בסמוך אליהם רכבו של בלום. לאחר דין ודברים בין חבורתו של ברגיג לקבוצת החברים של המנוח, החלה להתפתח קטטה במקום, וברגיג התקרב לבלום כשחברו מעודד אותו וקורא "תדקור אותו, תדקור אותו". ברגיג שלף את הסכין ודקר את המנוח שש פעמים בגבו. לאחר הדקירות בלום ניסה להימלט מהמקום, אך לאחר כ-35 מטר הוא קרס התמוטט. כוחות הצלה פינו את המנוח לבית חולים, שם נקבע מותו.

הרכב השופטים קבע פה אחד כי ברגיג דקר את בלום במטרה לגרום למותו: "בסיכומו של דבר, המסקנה המתבקשת ממכלול הראיות הנסיבתיות היא שהנאשם דקר את המנוח למוות. הנאשם הביא עמו את הסכין מביתו כדי להרשים את חבריו, נשא אותה ברשותו במהלך כל אותו הלילה מבלי שנפרד ממנה, לקח אותה עמו לקטטה, דקר באמצעותה את המנוח, שב עם הסכין המגואלת בדם לרכב, ולאחר מכן בנסיעה השליך את הסכין מהרכב. הנאשם אף התפאר במעשיו, כאשר אמר ברכב: 'ראית מה עשיתי לו?'. המסקנה היא שהנאשם דקר את המנוח בכוונה לגרום למותו".

יאשיהו בלום מהיישוב עלי שנרצח בראשון לציון
יאשיהו בלום מהיישוב עלי שנרצח בראשון לציון | צילום: באדיבות המשפחה

עו"ד לוס מסר בתגובה להכרעת הדין: "קיבלנו היום הכרעת הדין בתיק בו בוצע רצח של אדם תמים שנקלע למצב דברים בלתי צפוי לחלוטין והוא תרחיש המבטא אירוע טרגי שאנו כחברה צריכים למגר ולהוקיע. אדם נורמטיבי יוצא בערב למקום ציבורי ולא חוזר. הרשעה זו משקפת את מאמצי רשויות האכיפה לעשות כל שניתן למצות את הדין עם כל מי שנוטל חלק באירוע בו ניטלו חייו של אדם. אנחנו משתתפים בצער המשפחה ונמשיך לעמוד איתם בקשר כפי שעשינו עד כה".

לרה צינמן, יו"ר ארגון משפחות נרצחים ונרצחות, הגיבה על ההרשעה: "במשך שנים ארוכות פעלנו על מנת לשנות את התפיסה ולפיה רוצחים הורשעו בעבירות הריגה ויצאו בעונשים קלים, עד שהצלחנו להשלים את הרפורמה ואת החקיקה שאת פירותיה אנחנו רואים כעת, בהרשעתו ברצח של אסף ברגיג. לא היתה כל סיבה להקל בהרשעתו של רוצח שהביא סכין למקום בילוי ורצח בדקירות סכין רבות צעיר תמים שנקלע בדרכו. מצופה מבית המשפט לגזור עונש מירבי על מי שרצח בחור צעיר, מלא שמחת חיים ותכניות לעתיד".