ה"תאונה" שהפכה לחשד לרצח: שלושה עצורים שוחררו

מבוי סתום בחקירת רצח שלו אפללו: בר שמאי, החשוד שישב ליד נהג הרכב הפוגע, שוחרר למעצר בית. שני חשודים נוספים שוחררו גם כן - בהם לוריא בן דוד והקטין שחשוד שדחף את אפללו לכביש. אחותו של אפללו: "הם רצחו אותו, זה הזוי". בר שמאי: "זו תאונה, מקרה עצוב"

זמן צפייה: 03:30

מבוי סתום בחקירת רצח שלו אפללו: בר שמאי, אחד החשודים בפרשת הדריסה שהפכה לחשד לרצח הנער שלו אפללו (16) בתל אביב, ישוחרר היום (שלישי) למעצר בית. שמאי חשוד כי הוא זה שישב ליד נהג הרכב שפגע באפללו בספטמבר אשתקד בדרום העיר. בנוסף, לחדשות 13 נודע כי שני חשודים נוספים ישוחררו ממעצר, בהם לוריא בן דוד והקטין שחשוד שדחף את אפללו לכביש. שמאי אמר עם שחרורו: "אמרתי מההתחלה שאין לי קשר לרצח. זו תאונה, מקרה עצוב". עדן, אחותו של שלו, הגיבה בתדהמה: "הם רצחו אותו. זה הזוי. על סמך מה שחררו אותם?"?

עו"ד ג'ורג חילו, המייצג את שמאי, מסר: "ההר הוליד עכבר. במקום להגיע לחקר האמת, המשטרה חיפשה לייצר כותרות ונאשמים. הסוף היה ידוע מראש".

עורכי הדין טל ליטן ואליקה לוין מסרו: "כמו שסברנו בתחילת הדרך, האדם שניסה להציל שמו הוכפש על ידי המשטרה באופן שהפך לרוצח לא פחות. ראוי שהמשטרה תתנצל בפני הקטין ובפני המשפחה שדאגו לפרסם את החשדות החמורים".

עו''ד ג'ורג' חילו
עו''ד ג'ורג' חילו
עורכי הדין טל ליטן ואליקה לוין
עורכי הדין טל ליטן ואליקה לוין

שלשום הגיע הנער הקטין שחשוד במעורבות ברצח לזירת האירוע, וביצע שחזור של המקרה בליווי השוטרים. הנער חשוד בכך שדחף את שלו לכביש, במטרה שהנהג, חן זיו, ידרוס אותו. כזכור, בשבוע שעבר המשטרה הציגה בבית המשפט התקדמות משמעותית בתיק החקירה.

תחילה היו שמונה מעורבים בכל האירוע, מתוכם נעצרו חמישה, אך כעת ישנה התמקדות בארבעה בלבד - "המתכנן" יצחק לוריא בן דוד, הנהג חן זיו, "המדרבן" בר שמאי והקטין שעל פי החשד דחף את שלו אל מותו.

החשודים ברצח שלו אפללו
החשודים ברצח שלו אפללו | צילום: חדשות 13

מה שהצליח להביא את המשטרה אל התקדמות בתיק היו עימותים שהצליחה לבצע, כך למשל עימות בין שני קטינים שהסתובבו עם שלו רגע לפני שנדחף ונדרס. במהלך עימות אומר עד הראייה לקטין החשוד "אתה דחפת את שלו", והקטין משיב "מה פתאום, לא דחפתי, רק משכתי אותו". עוד אומר עד הראייה: "תכננתם לפגוע בו. לא אמרתי שתכננתם להרוג אותו, אבל כן לפגוע". הקטין טען: "מה פתאום. איך תכננו לפגוע בו אם סתם הסתובבנו בשכונה ובמקרה פגשנו את שלו? הוא היה בדרך הביתה".

בידי המשטרה ראיות נוספות שמחזקות את סיפור התכנון. כך למשל, בר שמאי שישב ליד הנהג וטען שהוא ישן, החוקרים רואים שיש שיחות בינו לבין "המתכנן", ועוד עדות מתוך הרכב לפיה הוא אומר לנהג "תאיץ, תאיץ". מלבד זאת יש מחקרי תקשורת נוספים. היום התקיים דיון הארכת מעצר נוספת של התושבים, כשבני המשפחה הגיעו והטיחו האשמת בחשודים. אחותו של שלו, עדן, אמרה: "תדעו את מי אתם חוקרים, אתם חוקרים רוצח ואח של רוצח".

שלו אפללו ז''ל ושניים מהחשודים בביהמ''ש
שלו אפללו ז''ל ושניים מהחשודים בביהמ''ש

כזכור, לאחר שאפללו בן ה-15 נדרס למוות בחודש ספטמבר, המשטרה הודיעה כי עצרה חמישה נערים, בני 17-19, בחשד שתכננו את הדריסה הקטלנית בכוונה תחילה. כתובת גרפיטי אף רוססה בבניין שבו מתגוררת משפחת הקורבן - שכללה איום בנקמה. "פישי מת", נכתב על הקיר - בהתייחס לחשוד שלכאורה דחף את הנער לכביש, "לא שכחנו כלום, הכול עניין של זמן".