השר בר-לב: "הליכוד לא התעסק בפשיעה בחברה הערבית"

השר לביטחון פנים התייחס לתפיסת סוחרי הנשק והאמל"ח, ואמר כי השרים לשעבר אמיר אוחנה וגלעד ארדן הזניחו את הטיפול באלימות במגזר. על החקירה נגד רשתות המזון: "צריך למצות את החקירה"

זמן צפייה: 05:25

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב התראיין הערב (שלישי) לאודי סגל במהדורה המרכזית, בעקבות "תפיסת סוחרי הנשק הגדולה מאז קום המדינה", ואמר כי "מאז ומעולם לא היה מבצע כזה". בר-לב האשים את הממשלה הקודמת ואמר: "זה לא סוד שהמשטרה הייתה מדוכאת על ידי גורמים ממלכתיים הרבה מאוד זמן. הליכוד לא התעסק בפשיעה בחברה הערבית, לא בקדנציה של השר הקודם ולא בזה שלפניו".

"המנוע היה קיים, היה צריך רק להצית אותו", אמר בר-לב, "אני מסתכל בגדול, קדימה, המבצע הזה הוא עוד צעד, יש לנו עוד דרך מאוד מאוד ארוכה, ואנחנו נצליח. מדובר כאן בסוחרי נשק מהליגה העליונה. המבצע הזה ימשך לפחות בכל 2022".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט לאחר תפיסת האמל"ח במגזר הערבי: "בנו כאן מצבור נשק מהגדולים במזרח התיכון"

המשטרה פתחה בבדיקת אירוע תקיפה של ח"כ עידית סילמן

נגע באיברו וניסה להניא אותו מלהתלונן: החשד נגד המורה מאשקלון

"אני אמרתי שהדברים לא יקרו ביום אחד", הוסיף בר-לב, "המבצע מבטא עוד מדרגה משמעותית. היעד הוא ל-2022, תהיה בלימה ואח''כ דעיכה, אני מתחייב לך". על החקירה נגד רשתות המזון אמר בר-לב: "צריך למצות את החקירה, ואם החקירה תעלה שבאמת יש כאן תיאומי מחירים בהחלט צריך למצות איתם את הדין".

על האפשרות ששב"כ יתערב בהתמודדות עם הפשיעה בחברה הערבית אמר בר-לב: "זה עדיין על הפרק, אבל בצורה מאוד מסוימת. במבצע הזה למשל לא היה לשב"כ שום קשר. יש נושאים מאוד ספציפיים שמלווים ע''י היועץ המשפטי לממשלה, ששם המודיעין ששב"כ יכול לאסוף הוא ביתר קלות ושם יש מקום לשיתוף פעולה".

כזכור, המשטרה עצרה הלילה 64 חשודים בסחר בנשק, בתום מבצע שנמשך יותר משנה והחל כבר בחודש אוגוסט האחרון, זאת בעזרת סוכן סמוי שישב בעברו בכלא, והצליח לרכוש כ-70 כלי נשק בסכום של ארבעה מיליון שקלים. במבצע הסמוי, שהביא להיקף המעצרים הגדול ביותר של סוחרי נשק מאז קום המדינה, פשטו 1,600 שוטרים על יישובי החברה הערבית ועצרו את החשודים.