אישום: תינוק נכווה מחומרי ניקוי - המטפלת הסתירה מההורים

עובדת בפעוטון בשכונת רמות שבירושלים הואשמה בכך שמצאה את בן השנה יושב בתוך שלולית חומר לשטיפת רצפות ומסיר שומנים - ולא הזעיקה סיוע רפואי. רק שעות לאחר מכן הוא טופל בביה"ח

הכוויות על גופו של התינוק
הכוויות על גופו של התינוק | צילום: חדשות 13

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד מטפלת בפעוטון פרטי בשכונת רמות שבירושלים בגין מעשה פזיזות ורשלנות, והשארת תינוק בן שנה ללא השגחה. מכתב האישום עולה כי התינוק הושאר ללא השגחה במטבח - שם הוא שפך על עצמו חומר לשטיפת רצפות וכן חומר מסיר שומנים קר שהיו בארון לא נעול מתחת לכיור במקום. "המטפלת החזיקה או הפקירה חומר מרעיל או מסוכן בדרך נמהרת או רשלנית שיש בה כדי לסכן חיי אדם או לגרום לו חבלה", נכתב בכתב האישום. "כמו כן, השאירה המטפלת ילד שטרם מלאו לו שש שנים בלא השגחה ראויה, ובכך סיכנה את חיי הילד ופגעה פגיעה ממשית בשלומו או בבריאותו".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

לבקשת חדשות 13: הותר לפרסום שם החשודה המרכזית בחטיפת התינוק

"התעללות פיזית ונפשית": 2 מטפלות בחיפה הואשמו בתקיפת תינוקות

המטפלת בפעוטון החשודה בגרימת מוות ברשלנות: הצוות פעל כשורה

כעבור זמן מה היא הבחינה בבכי של התינוק, וזיהתה שהוא ישב בתוך שלולית של חומר ניקוי. בשלב הזה היא החליפה את בגדיו, שטפה אותו במים והשכיבה אותו לישון. זאת, מבלי למסור להוריו מידע בנושא, או להזעיק סיוע רפואי.

שעות לאחר מכן הגיעה אמו של התינוק לפעוטון, הבחינה בכוויות על גופו ופינתה אותו לבית החולים, שם הוא קיבל טיפול רפואי ותרופתי. לתינוק, על פי כתב האישום, נגרמו כוויות כימיות בדרגה 2 בפנים, בבית החזה ובבטן. כמו כן, נגרם לו פגם בקרנית עין ימין. המטפלת עוכבה לחקירה ושוחררה למעצר בית לחמישה ימים.

בתחילת השבוע פעוט בן שנתיים מת לאחר שעל פי החשד נחנק בגן ברחוב טשרניחובסקי שבחיפה. צוות מד"א הגיע למקום, ביצע בו פעולות החייאה, ופינה אותו לבית החולים רמב"ם שבעיר כשהוא מחוסר הכרה. אולם, כעבור כמה שעות נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו.

לאחר מכן הוציא האגף למעונות יום במשרד העבודה והרווחה צו סגירה מיידי ולא מוגבל בזמן לגן. על פי החלטת ראש האגף למעונות יום, אמיר מדינה, המעון לא ישוב לפעול עד תום החקירה, והגננת, ג' חשודה בגרימת מוות ברשלנות.

בריאיון לחדשות 13 אמרה ג': "היום התחיל מאוד מאוד רגיל", סיפרה. "פתאום, מהחדר הפנימי יוצאת המטפלת בצרחות וזעם נוראי, ואז חשכו עינינו. הם הוציאו מהחדר את הילד, רצתי להזעיק בטלפון את מד"א".