"לא עת לטקסים חגיגיים": נשיאת ביהמ"ש העליון פורשת מתפקידה

עם הגעתה לגיל 70 היום, אסתר חיות נפרדת מתפקידה כנשיאת בית המשפט העליון. עוזי פוגלמן, המשנה לנשיאה, ימלא את התפקיד במקומה. היא כתבה באיגרת הפרידה: "רצה הגורל וביום פרישתי מכס השיפוט אנו נתונים באחת התקופות הקשות ביותר בתולדות המדינה. אנו קוברים את מתינו וחובשים את פצעינו, ומתפללים לשיבת כל החטופים והנעדרים". חיות ציטטה שיר של אנדד אלדן, איש קיבוץ בארי

נשיאת העליון בדימוס אסתר חיות
נשיאת העליון בדימוס אסתר חיות | צילום: רויטרס

נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות פרשה היום (שני) מכס נשיאות בית המשפט העליון, לאחר שחגגה את יום הולדתה ה-70. המשנה לנשיאה, השופט עוזי פוגלמן, ימלא את התפקיד במקומה. באיגרת הפרידה שלה, כתבה חיות: "רצה הגורל וביום פרישתי מכס השיפוט אנו נתונים באחת התקופות הקשות ביותר בתולדות המדינה. אנו קוברים את מתינו וחובשים את פצעינו, ומתפללים לשיבת כל החטופים והנעדרים לחיק משפחתם במהרה. על כן העת הזו אינה מתאימה לטקסים חגיגיים או לאירועי פרישה".

עוד הוסיפה חיות: "המסע שלי כשופטת מסתיים היום, אני אסירת תודה על ההזדמנות והזכות הגדולה שניתנו לי לעבור את המסע הזה ולעשות כל שביכולתי, בכל ערכאות השיפוט שבהן כיהנתי, כדי להרבות טוב". בדברי הפרידה שלה מצטטת חיות מספר השירים של אנדד אלדן, איש קיבוץ בארי, שפורסם לפני הטבח: "על קירות כתבתי קורותיה/ ממקורות ועמוקים קרועי קור/ עת קראו את הקורה בכאב ואורותיה/נפלו לערפל ואפלה לילה ויללה כמקור/לרחמי שמים נושמים שממה ושכול".

אסתר חיות, נשיאת בית המשפט העליון
אסתר חיות, נשיאת בית המשפט העליון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נשיא המדינה יצחק הרצוג בייקש להודות לחיות על מילוי תפקידה: "אסתר חיות המסיימת היום את כהונתה על כס השיפוט לאחר למעלה משלושה עשורים, שהחלו עת הושבעה כשופטת על ידי אבי - הנשיא חיים הרצוג ז"ל. בשם מדינת ישראל אני מודה לה על הובלת מערכת בתי המשפט ועל תרומתה העצומה לעולם המשפט".

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין התקשר לחיות, והודה לה על תרומתה הגדולה למערכת המשפט ולמדינת ישראל, ועל עבודתם המשותפת בחודשים האחרונים. השר לוין איחל לנשיאה חיות הצלחה רבה בכל אשר תבחר לעשות בהמשך.

שופט העליון עוזי פוגלמן
נשיא העליון הנכנס, השופט עוזי פוגלמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נשיא בית המשפט העליון הנכנס עוזי פוגלמן מסר: "לנשיאה חיות: מדינת ישראל ואזרחיה חבים לך חוב של כבוד על הנהגתך האיתנה ועל שמירה על ערכי היסוד של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".