"ניסו להטיל מורא": הצהרת תובע הוגשה נגד 2 חשודים בתקיפת ח"כ פרוש

תושב ירושלים בשנות ה-40 לחייו חשוד כי שילף כסף לצעיר תושב צפת כדי שיפגע ברבנים ונציגי ציבור. מהחקירה עולה כי הרקע לעבירות הוא דעותיו של החשוד המרכזי, שהתנגד למהלכים שישפיעו על המגזר החרדי

זמן צפייה: 01:17

המשטרה הגישה היום (ראשון) הצהרת תובע נגד גבר בשנות ה-40 לחייו וצעיר תושב צפת בן 18, בחשד למעורבות בתקיפת חבר הכנסת מאיר פרוש, רבנים ואף השחתת קבר. מהחקירה עולה כי החשוד המרכזי, תושב ירושלים, שילם כסף לצעיר כדי לבצע את העבירות.

על פי החשד, הרקע לביצוע המעשים הוא דעותיו הקיצוניות של החשוד המרכזי בנושאים שונים, בהם: התנגדותו לחיסונים נגד נגיף הקורונה, התנגדותו לגיוסם של בחורי ישיבה לשירות חובה והיבטים נוספים הנוגעים לציבור החרדי. כפועל יוצא, מעשים פליליים אלו כוונו כלפי הקורבנות במטרה להשפיע על דעותיהם ולמנוע מהם לקבלת החלטות בנושאים אלו.

במשטרה כי "מדובר בחקירה מורכבת שבה הושקעו מאמצים ומשאבים משטרתיים רבים במטרה להגיע לחקר האמת ולפענחה. המעשים שתוארו הם פסולים וחמורים, בפרט כשאלו כוונו כלפי אישים בכירים בציבור החרדי במטרה להטיל עליהם מורא ולפגוע בהם פיזית. נמשיך לפעול נגד כל מעשה אלימות ובריונות ולמצות את הדין עם המעורבים".

כזכור, לפני כשלושה חודשים תקף אדם בעל חזות חרדית ורכוב על קורקינט את פרוש ליד ביתו. על הפי החשד, האדם ניגש אל חבר הכנסת, שאל לגבי זהותו, ומשהשיב לו בחיוב - החשוד התנפל עליו עד שהצליח להדוף אותו. פרוש לא היה זקוק לטיפול רפואי.