מורה מפ"ת נאשמת: בדתה שבתה זקוקה לניתוח ועקצה הורי תלמידים

רחל גריידי, בת 52 ממעלה אפרים, נאשמת שקיבלה במרמה סכומי כסף שונים מהורי תלמידיה וממכרים אחרים: "ניצלה את תפקידה כמורה ורקמה 'תרגילי עוקץ'". באחד המקרים היא זייפה מסמך רפואי שקרי שלפיו בתה עברה ניתוח בתאילנד והיא זקוקה להליך נוסף בישראל: "הפיצה הודעת ווטסאפ כוזבת שנועדה לגיוס תרומות"

כיתה ריקה בבית ספר
כיתה בבית ספר. אילוסטרציה | צילום: Shutterstock

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שלישי) לבית המשפט השלום בעיר כתב אישום נגד רחל גריידי (52), תושבת מעלה אפרים, וזאת לאחר שקיבלה במרמה סכומי כסף שונים מהורי תלמידיה וממכרים אחרים. כתב האישום מייחס לנאשמת ביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות וניסיון לקבלת דבר במרמה.

על-פי כתב האישום, "הנאשמת ניצלה את תפקידה כמורה בבית הספר 'קיבוץ גלויות' בפתח תקווה ורקמה 'תרגילי עוקץ" על מנת לקבל במרמה סכומי כסף שונים מהורי תלמידיה כמו גם ממכרים אחרים. באחד המקרים, הנאשמת זייפה מסמך רפואי בו נרשם בכזב כי בתה עברה ניתוח בתאילנד וכי היא זקוקה לטיפול רפואי שיכול ויכלול ניתוח נוסף בישראל.

"לצורך הפצת מצג השווא הנאשמת הפיצה הודעת ווטסאפ כוזבת שנועדה לגיוס תרומות, 'הבת שלי צריכה לעבור ניתוח קשה מאוד... הניתוח הזה דחוף וחשוב ביותר. היא בקושי מתפקדת וקשה לה מאוד'- כל זאת ללא ידיעתה של בתה וללא הסכמתה. כמו כן, הנאשמת ניצלה את היותה מורה והפיצה את מצג השווא בקרב הורי תלמידיה, ובפני מכרים שונים, באמצעות ווטסאפ או בשיחות טלפוניות ישירות".

עוד נאמר כי "במקרה אחר נודע לנאשמת כי תלמיד בכיתה אותה לימדה באותה עת אושפז וקיבל טיפול רפואי עקב דלקת בקיבה. הנאשמת פנתה לאמו של התלמיד בעת ששהה בבית החולים וביקשה כי תשלח לה תמונות של התלמיד ומסמכים רפואיים שלו. לצורך הפצת מצג השווא - הפיצה הנאשמת את תמונותיו של התלמיד בבית החולים בצירוף הודעת ווטסאפ כוזבת שנועדה לגיוס תרומות.

באחד המקרים כתבה הנאשמת בהודעה: "יום מקסים. יש לי בקשה אישית אלייך. יש לי תלמיד שגילו אצלו סרטן בכבד. ילד בן 9 הוא צריך לעבור ניתוח קשה וחלקו פרטי. המשפחה לא מצליחה לגייס את כל הכסף. בבקשה ממך – כל סכום שתוכל לתת יתקבל באהבה ובשמחה...". כל זאת ללא ידיעת הוריו של התלמיד.

"הנאשמת ניצלה את היותה המורה של תלמיד, והפיצה את מצג השווא בקרב מכרים שונים, באמצעות הווטסאפ בקבוצות תפוצה שונות, בפניות ישירות בעל פה או בטלפון. בעקבות מעשים אלו קיבלה הנאשמת כעשרות אלפי שקלים. לאחר שהתבררו מעשי המרמה הנאשמת השיבה לחלק מהמתלוננים את הכסף שקיבלה מהם.

עו''ד דרור שלום
עו''ד דרור שלום

עו"ד דרור שלום, המייצג את הנאשמת, מסר: "מרשתי מכחישה את המיוחס לה ומבקשת לנהל את ההליכים בבית משפט שם תוכיח את חפותה ולא באמצעות התקשורת. הפרסומים נגדה אינם נכונים ורחוקים מן האמת".