התקיפה באיילון: רוכב האופנוע היה מעורב במקרה דומה בעבר

ארי גרינפלד, שהכה אמש בקסדה נהג אחר בנתיבי איילון בתל אביב, הורשע ב-2012 בתקיפת עמיתו לעבודה, גם כן בקסדה. הפעם הוא טוען שפעל מתוך הגנה עצמית, אך מעצרו הוארך בשלושה ימים

זמן צפייה: 04:17

ארי גרינפלד, רוכב האופנוע שאמש (שני) תקף נהג בנתיבי איילון, הוא בעל עבר פלילי עשיר. ב-2012 הוא הורשע בתקיפת עמיתו לעבודה, גם כן בקסדה, והוא נשא עונש של עבודות שירות בגין אלימות ועבירות רכוש. בנוסף הוא היה מעורב בתאונות דרכים נוספות, כולל תאונת פגע וברח.

הפעם הוא טוען שפעל מתוך הגנה עצמית, ומספר כי הוא הותקף בידי אותו נהג שלפי עדותו פגע ברכבו, היכה אותו באגרוף ושבר את שיניו. במשטרה מחכים להתאוששות הנהג שמאושפז בבית חולים איכילוב וסובל מדימום מוחי, בשביל להמשיך בחקירה, ובינתיים מעצרו של גרינפלד הוארך בשלושה ימים.

מדובר באחת מיני מקרי אלימות רבים בכבישים. לפי סקר של עמותת אור ירוק, 1 מכל 2 ישראלים נתקל בקטטה בכביש בשנה האחרונה, ורוב הישראלים העידו שנתקלו באלימות מילולית של נהגים בדרכים. הפתרונות של רוב הנשאלים הם הגברת אכיפה, חינוך לתרבות נהיגה והחמרת הענישה.

קרובת משפחתו של הפצוע אמרה היום: "אתמול הייתה אזכרה לסבא שלו, כתבתי לו והוא לא ענה. אמרתי לעצמי שאולי הוא עסוק. שמעתי על המקרה רק הבוקר, כשאשתו התקשרה אליי. כשהגעתי דיברנו קצת, אבל הוא לא זכר כלום. אף פעם לא היו אצלנו במשפחה דברים כאלה. אני לא מאמינה שהוא נסע בפראות".

עו"ד חגית רחמני וייס, שמייצגת מטעם הסניגוריה הציבורית את החשוד בתקיפה באיילון, מסרה: "החשוד משתף פעולה עם החוקרים ומסר גרסה להשתלשלות האירועים. לטענתו הוא הותקף על-ידי המתלונן ופעל מתוך הגנה עצמית. אנו ממתינים שהמשטרה תבדוק את גרסתו. הוא הביע צער עמוק על האירוע והוא נמצא במצב נפשי קשה לאחר ששמע על מצבו של המתלונן".