לבקשת בן גביר: היועמ"שית בודקת את מינוי ניצב אבשי פלד למפכ"ל

פרסום ראשון: בהרב-מיארה פתחה בבדיקה לגבי המיועד לתפקיד המפכ"ל הבא של משטרת ישראל, במטרה לברר האם יש נגדו דבר מה שעלול למנוע את מינויו, זאת לבקשת השר לביטחון לאומי ולפני שיעלה את שמו לוועדה למינוי בכירים.

ניצב אבשלום פלד
ניצב אבשלום פלד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה פתחה בבדיקה לגבי המיועד לתפקיד המפכ"ל הבא של משטרת ישראל, ניצב אבשלום פלד, כך נודע הערב (שלישי) לחדשות 13. מטרת הבדיקה היא בירור האם יש נגדו דבר מה שעלול למנוע את מינויו, זאת לבקשת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ולפני שיעלה את שמו לוועדה למינוי בכירים.

במהלך הבדיקה של היועצת המשפטית לממשלה תיבדק גם מעורבותו של פלד בפרשת משה דדון, שכיהן כראש המועצה האזורית מטה יהודה והורשע בקבלת שוחד.

בן גביר ובהרב-מיארה
בן גביר ובהרב-מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, השר בן גביר הכריז לפני כחודשיים כי ניצב פלד ימונה למפכ"ל הבא.  פלד, בן 63, נשוי ואב לשלושה, החל את דרכו במשטרת ישראל לפני כ-40 שנה כלוחם מג"ב ומפקד מחלקה בימ"מ, לאחר שהשתחרר מצה"ל כמ"פ בשריון. פלד שירת במגוון רחב של תפקידי פיקוד וליבה, וביניהם מפקד יחידת גדעונים, מפקד תחנת בית שמש, מפקד מג"ב רמון, ממ"ר חברון ונגב, סגן מפקד משמר הגבול, סגן מפקד מחוז ירושלים ומפקד אגף ההדרכה.

ניצב אבשלום פלד
ניצב אבשלום פלד | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מאז אפריל 2023 משמש ניצב פלד כאמור כסגן המפקח הכללי של משטרת ישראל. הוא בעל תואר ראשון בהיסטוריה של המזרח התיכון ובלימודי האיסלאם מאוניברסיטת בן גוריון בנגב ובעל תואר שני במדעי היהדות מהקריה האקדמית אונו. בוגר לימודי תכנית קרימינולוגיה מאוניברסיטת וירג'יניה שבארה"ב. בעבר עלו טענות על חריגות בנייה בביתו, והוא גם עלה בהאזנת סתר של המשטרה בחקירה נגד איש ציבור שהואשם בשוחד. אבל למרות חקירת מח"ש - לא נמנע קידומו לדרגת ניצב.