המשטרה פתחה בחקירה נגד הרוצח אברושמי: "חשד להסתה לאלימות"

יומיים אחרי שאמר בריאיון לחדשות 12 כי "יש צעירים שיילכו לבלפור, הם יידעו מה לעשות", הודיעה המשטרה כי תחקור את רוצח הפעיל אמיל גרינצוויג. שטייניץ: "לא היו צריכים לשחררו מהכלא"

זמן צפייה: 00:24

המשטרה הודיעה הערב (ראשון) כי פתחה בחקירה נגד יונה אברושמי, שרצח לפני 37 שנים את פעיל שלום עכשיו אמיל גרינצוויג, בחשד להסתה. זאת, אחרי שאמר בריאיון לחדשות 12 כי "יש היום צעירים, שילכו לבלפור, הם יידעו כבר מה צריך לעשות".

"משטרת ישראל, באישור המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, יפתחו בחקירה פלילית נגד יונה אברושמי", מסרה המשטרה. "זאת נוכח העובדה שבמהלך ראיון ששודר עמו באחת ממהדורת החדשות ביום שישי התבטא באמירות המעלות חשד לעבירה של הסתה לאלימות". החקירה תועבר ליחידת ההונאה במחוז תל אביב.

[brightcove_iframe video_id='programs-before-the-news-articles-part-0908202214' autoplay='0' credit='לפני החדשות' desc='יובל שטייניץ מתייחס לאמירותיו של יונה אברושמי' kid='1_hryrph4w' duration='629'']

יונה אברושמי
יונה אברושמי | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר אמר השר יובל שטייניץ (הליכוד), שלקח חלק בהפגנה שבה נהרג גרינצוויג ואף נפצע בעצמו, בתוכנית "לפני החדשות": "לא היו צריכים לשחרר מהכלא את יונה אברושמי, המשטרה צריכה לעצור אותו עכשיו ולחקור באזהרה".

אתמול הגישה תנועת "קריים מיניסטר", הפעילה בהפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, תלונה במשטרה נגד אברושמי. ממארגני ההפגנה נמסר: "תנועת הדגלים השחורים פנתה גם השבוע למ"מ מפכ"ל המשטרה בדרישה לשמור על שלום המפגינים. בשבוע שעבר כשלה משטרת ישראל ולא מנעה 11 מקרי תקיפה, אנו מקווים שלמרות שהמשטרה כשלה בעבודתה, היא צפתה השבוע בדברי נתניהו ובדבריו של הרוצח אברושמי אתמול ומבינה ששלום המפגינים והמפגינות בסכנה אמיתית".

אברושמי אמר בריאיון ששודר בטלוויזיה כי "חיידקים הם חיידקים, גם היום הם חיידקים. אין ויכוח על זה, הם מפיצים מחלות, צריך להרחיק אותם מהחברה", והוסיף כי "אני שונא אותם גם היום, וגם הם שונאים אותי. הם אנשים רעים, עוכרי ישראל".