ביהמ"ש אישר את בקשת אבנר נתניהו לצו הרחקה נגד ברק כהן

השופט קיבל את בקשת בנו של ראש הממשלה, ואסר על הפעיל החברתי להתקרב אליו למרחק של 200 מטרים, עד שנת 2020. אבנר אמר בדיון: "אני שונא את העובדה שיש לי אבטחה, לא בחרתי בחיים האלו"

זמן צפייה: 02:04

שופט בית משפט השלום בתל אביב אישר היום (ראשון) את בקשת בנו של ראש הממשלה, אבנר נתניהו, להוציא צו למניעת הטרדה מאיימת נגד עורך הדין והפעיל החברתי ברק כהן. מעתה ייאסר על כהן להתקרב לנתניהו הצעיר במרחק של פחות מ-200 מטרים, עד שנת 2020. בתחילת הדיון אמר אבנר: "אני שונא את העובדה שיש לי אבטחה, נולדתי להורים שלי - אני נמצא בסיטואציה הזאת ולא החלטתי עליה".

בדבריו על דוכן העדים, התייחס אבנר לדברים שכהן הטיח בו בתחילת השבוע שעבר, במהלכם כינה כהן את משפחתו נתניהו "גנבים". הוא אמר: "הטענה שאני אף פעם לא משלם על דברים שאני מקבל, ושאבא שלי מושחת - שקרית".

במהלך הדיון אמר נתניהו הבן ביחס לבקשה: "אני מרגיש מוטרד. זאת תחושה סובייקטיבית". כמו כן הוסיף: "אין לי בעיה עם התוכן של הדברים על המשפחה שלי. אני שומע אותם יום יום מאז שאני קטן. זאת הדרך שאבא שלי בחר, וכך גם אחי - אני לא. בחיים לא אכנס לזה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

יאיר נתניהו זכה בתביעת דיבה נגד הפעיל החברתי אייבי בנימין

האם כבאים הזמינו נערות ליווי במימון ועד העובדים?

אבנר נתניהו הגיש בקשה לצו הרחקה נגד הפעיל החברתי ברק כהן

נתניהו ומשפחתו ברמת הגולן
נתניהו ומשפחתו ברמת הגולן | צילום: קובי גדעון לע''מ

"פעם אחת אמרתי לאבא שלי דברים בפומבי, וזה היה ביום ההולדת שלו. אמרתי לו כמה שאני אוהב ומעריך אותו, כמו אלפי ישראלים אחרים", אמר אבנר. בתגובה אמר לו עורך הדין כהן: "יש אחד לפחות שחושב אחרת".

עוד התייחס כהן לחברות בין אחיו של אבנר, יאיר, ובנו של איש העסקים קובי מימון, ואמר: "אמרתי שיגישו את החשבון שלך במסעדה למשפחת מימון, לבן שלו". בתגובה אמר אבנר: "אני לא יודע מי הוא. בחיים לא פגשתי אותו".

השופט עמית יריב אמר לכהן בעת הדיון: "אבנר אומר שיש לו זכות לשבת במסעדה מבלי שמישהו יגיד לו שאבא שלו גנב. אני לא בטוח שהאינטראקציה שאתה מתאר לצלם את עצמך בטלפון הנייד כשהוא ברקע, שונה מאוד מלפנות אליו ישירות".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20190804-1239' autoplay='0' credit='החדשות 13' desc='תומכיו של ברק כהן בתחילת הדיון' kid='1_1kz9pn04' duration='13'']

בטרם החל הדיון, תומכיו של כהן צעקו על אבנר: "תתבייש", ויצרו מהומה באולם בית המשפט.

עו"ד ברק כהן, פעיל חברתי ומוביל תנועת באים לבנקאים
עו"ד ברק כהן, פעיל חברתי ומוביל תנועת באים לבנקאים | צילום: חדשות עשר

כזכור, בשבוע שעבר ביקש בנו של ראש הממשלה מבית המשפט צו לפיו ייאסר על כהן להתקרב לנתניהו עד 200 מטרים ולהטריד אותו. בבקשה נכתב כי לאבנר נודע שכהן עוקב אחריו ומתכוון להטרידו גם במקום לימודיו הקרובים.

זאת בתגובה לסרטון שפרסם שלשום הפעיל החברתי ברשתות החברתיות, שבו צילם את בנו של ראש הממשלה וקרא לעברו "משפחה של גנבים, מה עם הגניבות של אבא? כמה הוא גנב". עוד צעק כהן לעברו של נתניהו "היית במסיבה של אח שלך, הזנאי הקטן?".

נתניהו הבן פרסם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו שבו הודיע על התלונה שהגיש נגד כהן. "הגשתי היום תלונה במשטרה על הטרדה נגד ברק כהן", כתב. "פעם אחר פעם שהוא עוקב אחריי, מגיע למקומות בהם אני נמצא ומתחיל לצלם ולגדף אותי. יש דרך לנהל ויכוחים פוליטיים, בריונות והטרדת אזרחים לא-מעורבים הן חד משמעית לא הדרך".