לפני שנעצר: שי אביטל שהה בהולנד 7 שעות בלבד

פרסום ראשון: סוכן הדוגמניות החשוד בעבירות מין הגיע לאמסטרדם מבלגיה עם שני חברים, והמידע על הימצאותו בעיר הגיע לישראל הודות לדיווח של עובר אורח שזיהה אותו במסעדה. בשני הצדדים עדיין לא יודעים מה תהיה החלטת השופט בבקשת ההסגרה

זמן צפייה: 06:46

פרסום ראשון: ביום שני אמור להיערך בהולנד דיון בבקשת ההסגרה של שי אביטל, סוכן הדוגמניות שנמלט מישראל לפני כמעט שנה לאחר שהוגשו נגדו תלונות רבות על עבירות מין, ונעצר שלשום מחוץ למסעדה באמסטרדם, ומפרטים חדשים שהגיעו הערב (שבת) לידי חדשות 13 עולה כי הוא הספיק לשהות בהולנד שבע שעות בלבד עד שנעצר.

אביטל הגיע לאמסטרדם מבלגיה יחד עם שני חברים, ויחד הם יצאו לבלות במסעדה באזור ליידספליין. המידע על הימצאותו בעיר הגיע לישראל הודות לדיווח של עובר אורח שזיהה אותו במסעדה, כאשר מהמטה הארצי של המשטרה בירושלים נשלחה הודעה לנציגת המשטרה בהולנד, ויחד איתה הגיעו שני שוטרים הולנדים שעצרו אותו.

גם במשטרה וגם בצד של אביטל - עדיין לא יודעים מה תהיה החלטת השופט ההולנדי. בקשת ההסגרה הוגשה על סמך שני מעשים מגונים שלמשטרה ולפרקליטות יש ראיות לגביהן, ואם יקבלו עוד כמה ימים ינסו במשטרה להגיש בקשה מסודרת יותר ולבדוק אם ניתן לספק ראיות לעבירות חמורות יותר.

Captאזור ליידספליין באמסטרדם, בו נעצר אביטל
אזור ליידספליין באמסטרדם, בו נעצר אביטל

אמש פורסם בחדשות 13 כי מלבד ההתנגדות לחזור לארץ מצדו של אביטל, הוא עשוי להשתמש בדרכון הפורטוגלי שברשותו. היותו אזרח פורטוגלי הופך את אביטל לאזרח האיחוד האירופי, דבר שעשוי להקשות את הסגרתו חזרה לישראל כפי שמבקשת המשטרה.

עורך דינו של אביטל, שרון נהרי, שנמצא באמסטרדם, הגיב אמש לאחר המעצר ואמר: "ראינו אותו, דיון ההסגרה יתקיים ביום שני". נהרי, שמתמחה בהסגרות וטיפל בין היתר בהסגרתו של הרב אליעזר ברלנד מהולנד, סיפר כי הוא ראה את אביטל ושוחח איתו.

את אביטל מייצג מלבד נהרי גם עו"ד ששי גז. "שי אביטל לא ברח מישראל. הוא הופתע מהמעצר וממשיך להכחיש כל קשר לחשדות שמייחסים לו", אמר עו"ד גז. "חשוב להזכיר שהוא עדיין לא מסר את גרסתו וימשיך להיאבק על חפותו".

עו''ד ששי גז
עו''ד ששי גז | צילום: העולם הבוקר

עו''ד שרון נהרי שייצג את מאיה רייטן-סטול
עו''ד שרון נהרי המייצג את שי אביטל

בתדרוך שקיים אמש  רח"ט מודיעין באגף החקירות והמודיעין של המשטרה, תנ"צ דרור אסרף, התברר כי המבצע לאיתורו ומעצרו של אביטל נמשך שלושה חודשים. "המעצר יצא לפועל לאחר שאביטל זוהה בכמה מדינות באירופה והתברר כי נחת באמסטרדם שבהולנד", אמר אסרף. "המעצר היה בשיתוף משטרת הולנד ולאחר שהתקבל אישור מהפרקליטות לצו מעצר בינלאומי והתראה אדומה מהאינטרפול".

עוד הוא סיפר כי אביטל לא התנגד והובא לתחנת משטרה באמסטרדם להמשך ההליכים להסגרתו. "כל עבריין נמלט וכל חשוד שאנחנו נמצא לנכון להוציא נגדו צו מעצר בינלאומי – ייעצר בכל מקום בעולם ללא משוא פנים", הוסיף הקצין הבכיר. "אנחנו מנהלים מרדף אחרי כל העבריינים הנמלטים שנמצאים מחוץ לתחומי המדינה ועד שלא ימוצה איתם הדין, המשטרה לא תנוח ולא תשקוט".

סוכן הדוגמניות שי אביטל
סוכן הדוגמניות שי אביטל | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אביטל, שמעשיו לכאורה נחשפו על ידי אמיר שואן בתחקיר "הצינור" ברשת 13, זומן לחקירה באוקטובר אשתקד על ידי ימ"ר תל אביב, שפנו אליו שישוב חזרה לארץ מחו"ל ויתייצב לחקירה, לאחר ש-26 נשים שונות הגישו נגדו תלונה במשטרה בגין הטרדות מיניות.

בכל התקופה הזו שהה אביטל בחו"ל, וסירב לחזור לישראל להתעמת עם החשדות. אביטל שהה תקופה ארוכה בטורקיה ובמדינות נוספות שלישראל אין הסכם הסגרה עמן, עד שביום חמישי, לאחר שנחת בהולנד, הוא נעצר על ידי משטרת אמסטרדם, שפעלה בשיתוף פעולה עם ימ"ר תל אביב.

סגן ניצב יעל רייכרד, נציגת משטרת ישראל בהולנד, הייתה זו שזיהתה את אביטל ברחוב בעקבות הידיעה שהוא הגיע לאמסטרדם, לאחר שיצאה ממסעדה בעיר. היא ניגשה אליו, ולאחר שזיהתה אותו באופן ודאי בוצע המעצר.